خوزستان در دام کرونا/ بیماریابی قوی است
استاندار خوزستان گفت: در طول یک ماه گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان سه برابر افزایش یافته باشد، تعداد بیماران بستری حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

غلامرضا شریعتی با اشاره به نحوه تصمیم‌گیری برای تعطیلی استان خوزستان اظهار کرد: مقرر شده بود روز جمعه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) کمیته علمی و اپیدمیولوژی ستاد استانی مدیریت کرونا و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجددا پیشنهادات خود را ارائه دهند و پس از آن، این نظرات در شورای تامین خوزستان و ستاد استانی مدیریت کرونا بررسی و رصد شوند تا بر اساس شرایط، تصمیم‌گیری شود.

 

وی افزود: در این راستا روز جمعه جلسه مفصلی برگزار شد و پس از بیش از چهار ساعت تبادل نظر، تصمیم گرفته شد که ادارات و اصناف غیرضروری ۱۶ شهرستان قرمز خوزستان تا روز دوشنبه تعطیل شوند. در این شهرها محدودیت رفت و آمد نیز اعمال ‌می‌شود تا شرایط کنترل شود.

 

شریعتی گفت: در این شهرستان‌ها، بانک‌ها نیز با نصف ظرفیت و تنها برای کارهای عمومی مانند کارهای شرکت‌ها فعالیت خواهند کرد و برای موارد دیگر خدمات ارائه نخواهند داد. بخش‌های تولیدی و عملیاتی نیز مانند گذشته فعالیت دارند.

 

وی تصریح کرد: از طرف دیگر در خوزستان با مسائل مختلف مواجه هستیم؛ تبعات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و شرایطی که ممکن است در خوزستان رخ دهد را باید مد نظر قرار دهیم، ادامه تعطیلی، تصمیم سختی است زیرا معیشت مردم و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد استان و مسائل اجتماعی وابسته این مساله برای ما مهم است.

 

استاندار خوزستان گفت: با این وجود، برای حفظ سلامت مردم، حفظ جان نیروهای کارآمد و حفظ سلامت سالمندان و کودکان اگرچه کودکان کمتر به این ویروس مبتلا می‌شوند،  تصمیم‌ ادامه تعطیلی گرفته شد. ما از ابتدا با مردم عهد کردیم که سلامت، اولویت ما است و خط قرمز ما سلامت جامعه است بنابراین در این زمینه، تبادل نظر جدی شد.

 

شریعتی گفت: روند بروز و شیوع بیماری در خوزستان، نسبتا افزایش یافته است؛ اگر چه به علت بیماریابی فعال و قوی‌تر شدن بیماریابی‌مان، عمده بیماران ما سرپایی هستند.

نظرات

نظر خود را بگذارید