نماینده مجلس، نماینده همه اقوام است
نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تمرکز بر قوم‌گرایی در مجلس گفت: این نهاد متعلق به همه مناطق و اقوام است.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی در واکنش به تشکیل فراکسیون های قومی و قبیله‌ای آذری زبان ها، زاگرس نشینان، البرز نشینان پیش از تشکیل مجلس یازدهم برای تاثیرگذاری در انتخابات هیئت رئیسه گفت: تشکیل این فراکسیون به وحدت و یکپارچگی مجلس خدشه وارد می کند.
 

وی تاکید کرد: کسی که به نمایندگی مجلس انتخاب می شود نماینده کل ملت ایران است و نباید برای او شرق و غرب ایران تفاوتی داشته باشد. تشکیل این فراکسیون ها آثار و تبعات منفی دارد.
 

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: متاسفانه برای یارگیری سیاسی در آستانه انتخابات هیئت رئیسه مجلس عده ای با انگیزه های قومی و قبیله ای در مکان هایی مانند هتل اسپیناس که محلی برای برگزاری مراسمات اشرافی است جلساتی را برگزار کردند.

 

تقوی گفت: حضور نمایندگانی که به هر قیمتی بخواهند به پست و موقعیت دست یابند در شان مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی، ولایی و اصول گراست نیست.
 

وی افزود: این افراد با انگیزه های قومی و قبیله ای برای یارگیری سیاسی دور هم جمع می شوند تا راهکارهای دستیابی به پست های مدیریتی مجلس را طراحی کنند البته در ادامه روند مجلس در طرح ها و لوایح این انگیزه های قومی قبیله ای تاثیرگذار خواهد بود.
 

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: این انگیزه های قومی و قبیله ای در بررسی لوایح بودجه نیز تاثیرگذار است، کسی که بخواهد از این طریق، ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را به دست آورد در ادامه این دوستی ها و رفاقت بازی ها و قومیت گرایی ها امکانات کشور را به سمت مناطق خود و دوستانش سوق خواهد داد.

نظرات

نظر خود را بگذارید