تحریم، تولیدکنندگان داخلی را قوی کرد
مدیر اجرایی گروه گلدیران معتقد است تحریم‌ها باعث شده تولیدکنندگان ایرانی از نظر زیرساخت و فناوری خود را قوی کنند.

امیرعباس کائینی، مدیر اجرایی گروه گلدیران گفت:  با وجود آنکه تولیدکننده‌ها و برندهای خوبی در داخل در صنعت لوازم خانگی داشته‌ایم، اما همواره در این ۴۰ سال برندهای معتبر جهانی در ایران حضور چشمگیری داشتند و از آنجا که تنوع بالا، کیفیت مطلوب و نیز تکنولوژی‌های روز را در محصولات خود عرضه می‌کردند، عرصه برای برندهای ایرانی تنگ شده بود و مجالی برای تقویت آنها وجود نداشت. لذا محصولات ایرانی سهم کوچکی از بازار داخلی و خارجی را به دست آورده بودند.

 

او ادامه داد: طی این سال‌ها در صنعت لوازم خانگی برند ملی هم داشته‌ایم، اما این تولیدات در سبد کالای خانوار قرار نگرفت. همه ما نام برندهای معتبر، قدیمی و همچنان فعال صنعت لوازم خانگی را بارها شنیده‌ایم، اما آنها پرمصرف نیستند زیرا در این ۴۰ سال برندهای خارجی حضور آزادانه‌ای در بازار ایران داشته‌اند، اما با تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه اقتصاد کشورمان، فرصتی ایجاد شد تا تولیدکنندگان داخلی با توسعه زیرساخت‌ها و بروز رسانی فناوری‌های خود بازار را آماده پذیرش محصولات ایرانی کنند. با این اتفاق، حتی در صورت لغو تحریم‌ها، برندهای ایرانی باز هم می‌توانند قدرتمند، قابل اتکا و مورد انتخاب آزادانه و نه اجباری مشتریان و مصرف کنندگان ایرانی و حتی خارجی قرار بگیرند.

 

او گفت: کسب سهم ۳۰ درصدی از بازار داخلی صنایع لوازم خانگی را برای جی پلاس برنامه ریزی کرده‌ایم؛ ضمن اینکه به دنبال صادرات نیز هستیم و مهمترین بازارهای خارجی ما کشورهای همسایه هستند. البته گام اول ما بازارهای داخلی و رسیدن به ثبات در میان مصرف کنندگان داخلی است. ابتدا باید سهم بازار داخل را تثبیت و قابل قبول کنیم و تا زمانی که به قیمت رقابتی نرسیم به صادرات فکر نمی‌کنیم. خوشبختانه زیرساخت‌های تولید لوازم خانگی در کشور به قدری توسعه یافته که صادرات یک ضرورت برای ادامه بقای تولیدکننده محسوب می‌شود و یک انتخاب لوکس نیست.

نظرات

نظر خود را بگذارید