افزایش کرایه تاکسی/ مردم از رانندگان خاطی شکایت کنند
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: مردم می‌توانند از رانندگانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، شکایت کنند.

مرتضی  ضامنی روز دوشنبه افزود: مردم برای شکایت از رانندگان تاکسی که از ابلاغ طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کاردر ناوگان تاکسیرانی برای سوار کردن حداکثر سه مسافر پیروی نمی کنند، می توانند در تهران با شماره تلفن ۱۸۸۸ و در دیگر شهرها با شهرداری ها تماس بگیرند.

 

ضامنی از مردم خواست در اجرای طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور نیز همکاری داشته باشند و از سوار شدن بیش از سه نفر در خودرو های تاکسی خودداری کنند. پروتکل گام دوم مبارزه با ویروس کرونا مستند به راهنمای گام دوم مبارزه با این ویروس مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی‌های شهری کشور به سازمان های تاکسیرانی ابلاغ شد و بر این اساس رانندگان موظفند در تاکسی‌های درون شهری حداکثر تعداد سه نفر مسافر سوار کنند.

 

او گفت: رانندگان تاکسی از اقشار  آسیب پذیر جامعه هستند و بعد از شیوع ویروس کرونا حدود  ۷۰ درصد از فعالیت آنها کاسته شده و بعد از فعالیت مجدد هم فعالیت آنها به ۶۰ درصد رسیده است و در عمل بخشی از فعالیت آنها خالی است و مشکلات معیشتی مواجه می شوند، با کاهش  مسافران از سوی اتحادیه تاکسیرانی قرار شد تدابیری اندیشده شود که یکی از آن تدابیر این است که مسافران کرایه یک نفری که حالا کمتر سوار تاکسی می شود را پرداخت کنند و در حقیقت این افزایش کرایه توسط مسافران هزینه سلامت خودشان است که پرداخت می کنند.

نظرات

نظر خود را بگذارید