عربستان صادرکننده تروریسم است/ درباره ایران سخت‌گیریم
ایلهان عمر عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، عربستان را بزرگ‌ترین صادرکننده تروریسم در جهان نامید.

این نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتا دوشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: عربستان یک تروریست را برای آموزش دیدن به ارتش ما می‌فرستد اما اکثر رهبران ما روابط سعودی‌ها با یک حمله دیگر علیه آمریکا را لاپوشانی می‌کنند.

 

مقام‌های آمریکا دوشنبه اعلام کردند که اداره تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) خبر داده است که عامل حمله مرگبار سال گذشته به نظامیان آمریکایی با القاعده خبر داده است.

 

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت که «محمد سعید الشمرانی» دانشجوی نظامی سعودی که حمله مرگبار نهم دسامبر سال گذشته (۱۵ آذرماه ۱۳۹۸) در پایگاه هوایی «پنساکولا» در

 

ایالت فلوریدا را رقم زد، با یک عامل القاعده در ارتباط بوده است. ایلهان عمر افزود که تماس الشمرانی با این عامل القاعده، پس از بررسی تلفن همراه وی کشف شد.  

 

شمرانی در آن حمله، سه تن از هم‌دوره‌ای‌های آمریکایی‌اش را کشت و خود نیز هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و کشته شد. در این حادثه همچنین هشت تن نیز توسط این تبعه سعودی زخمی شدند. ایلهان عمر در این باره نوشت: اگر ایران این کار را کرده بود، خواستار پاسخگویی آن می‌شدیم.   وی با اشاره به عربستان افزود: چرا ما بزرگ‌ترین صادرکننده تروریسم در دنیا را پاسخگو نمی‌کنیم؟

نظرات

نظر خود را بگذارید