در یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصادی بعد از جنگ هستیم
استاندار خراسان رضوی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحریم‌ها تاکید کرد هزینه‌های دولت افزایش یافته و شرایط اقتصادی مانند زمان جنگ دشوار است.

علیرضا رزم حسینی شب گذشته ۲۹ اردیبهشت ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل استانداری خراسان رضوی درباره وضعیت عمومی کشور گفت: در یکی از سخت ترین شرایط اقتصادی پس از جنگ هستیم.

 

استاندار خراسان رضوی به شرایط به وجود آمده در سطح کشور و خسارت‌های اقتصادی شیوع بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در یکی از سخت ترین شرایط بعد از جنگ قرار داریم، بر اثر تحریم درآمدهای نفتی به شدت کاهش و هزینه‌های دولت افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به تصویب فرآیندهای خاص بودجه در سال جاری، ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی مثل تهاتر، فروش دارایی‌های مازاد و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.
 

استاندار خراسان رضوی با تقدیر از حضور سعید باستانی، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه و امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم فریمان، سرخس، احمد آباد و رضویه به عنوان اعضای ناظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان،  عنوان کرد: در ۱۴ ماهی که خدمت این عزیزان بودیم، همدلی، صفا و صمیمت حاکم بود و همواره از نظرات کارشناسی و نقش تعیین کننده آن‌ها در کمیسیون‌های مختلف بهره بردیم.
 

در ادامه رضا جمشیدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از تصویب اعتبارات جاری و عمرانی سال ۱۳۹۹ استان گفت و با اشاره به تعیین تکلیف ۷۵۵ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه اجرایی، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید سازمان برنامه و بودجه برای 5000 روستا در کشور برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی تهیه کند، بر اساس آنچه که در این خصوص به استان خراسان رضوی ابلاغ شده، سهم این استان 1645 روستا در طول 5 سال این برنامه است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه می‌بایستی در سال 329 روستا که 38 درصد آبادی‌های بالای 25 خانوار استان را شامل می‌شد،  مورد مطالعه قرار می‌گرفت، بیان کرد: آنچه که در طی سال‌های 96 تا 98 در استان انجام شد مطالعه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 1363 روستا بود که این میزان بیش از تعهد خراسان رضوی در برنامه ابلاغی بود.

نظرات

نظر خود را بگذارید