رهبر انقلاب از کالاهای ساخت کدام کشور استفاده می‌کنند؟
رهبر انقلاب همان طور که در سخنرانی‌هایشان بارها مردم ایران را به مصرف کالای ایرانی تشویق کرده‌اند، خود نیز از پوشاک و کالاهای ایرانی استفاده می‌کنند.

مایت از تولید داخل، امری است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا سالهاست بر آن تاکید دارند.

 

حمایت از تولید داخل، امری است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا سالهاست بر آن تاکید دارند، تاکیدی که سرشار از حکمت است و راهیست بسیار کاربردی برای دور زدن تحریم‌هایی چهل ساله که هر لحظه حلقه فشار آن تنگ‌تر می‌شود.

 

این تاکید بر تولیدات داخل در نام‌گذاری سال‌های اخیر نیز به خوبی به چشم می‌خورد، تولیدی که اگر چراغ راه قرار بگیرد قطعا می تواند مشکلات اقتصادی موجود را به راحتی آب خوردن رفع کند. نکته جالب در این موضوع این است که رهبر معظم انقلاب نیز در همه مصارف شخصی خود از اجناس ایرانی استفاده می کنند، از عینک و عبا گرفته تا فرش زیر پا و همین موضوع به خوبی نشان می دهد که ایشان مصداق بارز مصرف‌کننده داخلی اجناس ایرانی هستند.

 

ایشان در سخنرانی خود در جمع مردم آذربایجان در حمایت از تولید داخل نیز فرمودند: یک نکته که این بیشتر به مردم مربوط می‌‍شود، مصرف محصولات داخلی است که من بارها در سخنرانی‌های اوّل سال و غیر آن تکرار کردم، الان هم به شما عرض می کنم: محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. این را من فقط برای یک عدّه‌ی خاص نمی گویم؛ خب بله، وقتی ما می گوییم، یک عدّه متدیّنین فوراً گوش می کنند حرف را، پیغام هم می دهند فلان چیز را که خارجی است بخریم؟ فلان چیز را نخریم؟ من فقط برای متدیّنین و افرادی که برای حرف ما حجّیّت شرعی قائلند، این را نمی گویم؛ من این حرف را برای هرکسی می گویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند. شما مصنوعات خارجی را که مصرف می کنید، در واقع کمک می کنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایه دار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد؛ دولتی‌ها هم در مصارف دولتی، در اشیاء مصرفی‌ای که در ساختمان ها، در چیزهای گوناگون مصرف می کنند، حتماً ملاحظه کنند تولید داخلی را.

نظرات

نظر خود را بگذارید