11 سال تجربه و مبارزه برای رسیدن به جایگاهی مناسب
داور بین‌المللی فوتبال با اشاره به دشواری‌های فعالیت یک داور زن در ایران گفت: هنوز به حقم در راهی که پیموده‌ام نرسیده‌ام.

سلطنت نوروزی داور بین‌المللی فوتبال گفت: داوری مسابقات بین‌المللی در قیاس با ایران از لحاظ امکانات، کیفیت برگزاری و شرایط زمین چمن متفاوت است. حتی کشورهایی چون میانمار که اسم و رسمی هم ندارند و کوچک هستند ورزشگاه‌ها و امکانات خوبی برای زنان در نظر گرفته‌اند. در چند سال اخیر در ایران شرایط برای فوتبال زنان بهتر شده است. بسیاری از تیم‌های آسیایی در سطح بالای جهان کار می‌کنند زیرا رسیدگی خوب و برنامه‌ریزی عالی دارند اما به فوتبال زنان ایران خیلی رسیدگی و توجه نمی‌شود. به عنوان نمونه تیم ملی فوتبال زنان مدت‌ها تعطیل است و یکماه قبل از اعزام تیم را تشکیل می‌دهند. وقتی برنامه‌ریزی در فوتبال زنان نباشد نمی‌توانند پیشرفت کنند.

 

وی گفت: همین الان که با شما صحبت می‌کنم اشک در چشمانم جمع شده است. خیلی سختی کشیدم و فکر می‌کنم به حقم نرسیدم.  در این ۱۰ سال که ۲ دختر بدنیا آوردم با وجود مشکلات بسیار نه کلاس داوری را از دست دادم و نه از لیست بین‌المللی بیرون رفتم. سه ماه بعد از اینکه دخترم به دنیا آمد تست مجدد دادم و داوران می‌دانند که این تست‌ها چقدر سخت است. اینکه هم شاغل باشی و نیز از کودکانت نگاهداری کنی مسیر دشواری را می‌گذرانی.  خیلی زحمت کشیدم اما متاسفانه آنگونه که باید  به حقم نرسیدم. وقتی از چین برگشتم به خاطر دخترم ابلاغ‌ها برایم کم شد. هیچوقت به این شرایطم فکر نکردند که ۱۱ سالی که در این عرصه فعالیت می‌کنم هم بچه‌داری کردم اما با شرایط خیلی سخت قضاوت در عرصه بین‌المللی را ادامه دادم و بدنم را آماده نگاه داشتم. خیلی مواقع و همین الان بچه‌هایم را با خود به تمرین می‌برم.

 

نوروزی گفت: داوری فوتبال را ترجیح می‌دهم. کسی که داوری فوتبال می‌کند به فوتسال حتی نمی‌تواند فکر کند. در آموزش و پرورش مسوول انجمن فوتبال زنان در فارس هستم. داوری فوتبال و فوتسال خیلی فرق می‌کند.  

نظرات

نظر خود را بگذارید