مطهری: مردم حق دارند/ فاسد اخلاقی نباید در مجلس باشد
علی مطهری گفت: اگرهر کسی را به خاطر اظهار نظر بگیریم،  ارزش نظام را پایین می آورده‌ایم. ریشه نظام محکم و در ایمان اسلامی مردم است.

علی مطهری نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: قشر متجدد و سهل انگار به دین هم باید نماینده داشته باشند. بله فاسد اخلاقی و مالی نباید در مجلس باشد اما عقاید مختلف باید در مجلس حضور داشته باشند.

 

مطهری تاکید کرد: ۹۵ درصد کار را می کنند و به مردم می‌گویند حالا بیایید بین این دو تا انتخاب کنید. فکر می‌کنند دارند خدمت می‌کنند به نظام.

 

وی با اشاره به اینکه خود رهبری می فرمایند مخالف باید آزاد باشد حرفش را بزند، گفت: این روش‌های فعلی درست نیست. راه حل، بازگشت مردم به عرصه است. این آگاهی بخشی‌ها و حرف زدن ها مهم است.

 

مطهری افزود: اگرهر کسی را به خاطر اظهار نظر بگیریم،  ارزش نظام را پایین می آورده‌ایم. ریشه نظام محکم و در ایمان اسلامی مردم است. اینطور نیست که با یک بادی بلرزد. نترسید. هر نهادی باید در جای خودش باشد.   

 

وی با تاکید بر اینکه این روندها باید اصلاح شود، افزود: روش شورای نگهبان منجر به اختناق شده است. به من گفتند بنویس اشتباه گفته‌ام. اما نگفتم. نخواستم این رویه جا بیفتد. 

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از مسائل بنزین برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست. یا درباره FATF مجلس لوایح را تصویب کرد اما به راحتی مجمع آنقدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد لیست سیاه شدیم. مردم می بینند مجلس در مسایل اصلی موثر نیست از این رو تا حدودی باید به مردم هم حق بدهیم.

نظرات

نظر خود را بگذارید