انیمیشن سه بعدی «دزد رویاها» سال آینده اکران می‌شود
انیمیشن سینمایی «دزد رویاها» تابستان سال ۱۴۰۰ در سینماها اکران عمومی می‌شود.

روانبخش صادقی کارگردان انیمیشن  با ضمن تشریح جزئیاتی از تازه‌ترین پروژه انیمیشن سینمایی خود گفت: در حال حاضر تولید انیمیشن سینمایی «دزد رویاها» که فیلمنامه آن را حمیدرضا حافظی نوشته است را در دستور کار دارم. فیلمنامه این انیمیشن سینمایی پس از چند بار بازنویسی آماده و حدود ۲ سال پیش در شورای کودک بنیاد سینمایی فارابی تصویب شد.

 

وی بیان کرد: داستان این فیلم هم عمومی و هم جهان‌شمول است و ترکیبی از ۲ داستان فولکلور و بومی ایرانی و غربی است که از ترکیب آن‌ها به یک قصه و افسانه جدید و مدرن رسیده‌ایم، البته قصه این انیمیشن در زمان حال رخ می‌دهد.

 

بررسی عناصر جذابیت یک انیمیشن سینمایی

این هنرمند با اشاره به اینکه انیمیشن «دزد دریاها» به صورت سه بعدی ساخته می‌شود تاکید کرد: مدت‌ها بررسی کردیم تا بدانیم فاکتورهایی که باعث می‌شود که یک انیمیشن تبدیل به یک اثر خوب، جذاب و پرمخاطب شود، چیست. برای من در این کار به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان مهمترین نکته این است که فیلم در جذب مخاطب که شامل کودک و نوجوان و البته بزرگسال نیز می‌شود موفق عمل کند، تا بتواند درآمدزایی بهتری نیز داشته باشد و بر اساس آن بتوانیم برای دیگر آثار انیمیشن نیز سرمایه‌گذاری کرده و آن‌ها را نیز به مرحله تولید برسانیم.

 

وی ادامه داد: تولید انیمیشن سینمایی تجاری در ایران بسیار سخت است، چرا که زمان زیادی برای تولید یک انیمیشن صرف می‌شود، البته این مساله در هالیوود و دیگر شرکت‌های فیلمسازی درجه یک جهان نیز وجود دارد و برای ساخت هر انیمیشن سینمایی نزدیک به سه سال زمان صرف می‌کنند. همین زمان در ایران گاهی بیشتر هم طول می‌کشد و با تورم‌هایی که رخ می‌دهد هزینه چندین برابر بیشتر می‌شود.

نظرات

نظر خود را بگذارید