فرانسه تکذیب کرد/ گوایدو را مخفی نکرده‌ایم
فرانسه اظهارات وزیر خارجه ونزوئلا مبنی بر اختفای «خوان گوایدو» در سفارت این کشور در ونزوئلا را خبری جعلی خواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی این کشور در پاسخ به این پرسش که طبق ادعای وزیر خارجه ونزوئلا، آیا تایید می‌کنید که «خوان گوآیدو» رهبر مخالفان این کشور به سفارت فرانسه در کاراکاس پناه برده و در آنجا مخفی شده است؟ اظهار داشت: خوان گوآیدو در محل سفارت فرانسه در کاراکاس یا در دیگر اماکن دیپلماتیک ما مخفی نشده است. ما بارها این موضوع را به مقامات ونزوئلا اثبات کرده‌ایم.

 

«خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا روز پنجشنبه گذشته در گفت و گو با یک رادیوی محلی خبر داده بود که «خوان گوایدو» رئیس جمهوری خودخوانده و رهبر اپوزیسیون این کشور در سفارت فرانسه در کاراکاس مخفی شده است.

 

او با معقول خواندن اختفای گوایدو در سفارت فرانسه در عین حال گفته بود: نیروهای امنیتی درصورت مخفی شدن گوایدو در سفارتخانه‌های خارجی از جمله اسپانیا و یا فرانسه نمی‌توانند وارد شده و او را بازداشت کنند.

 

آرئاسا در عین حال خطاب به رهبران اسپانیا و فرانسه هشدار داده بود که  اگر این دو کشور گوایدو را مخفی کرده باشند باید بهای آن را بپردازند.

 

سه روز پیش از وزیر خارجه ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور با صراحت در سخنرانی اعلام کرد که خوان گوایدو در یکی از سفارتخانه‌های پایتخت مخفی شده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید