امید به تولید واکسن کرونا در سال جاری واهی است
حسین عرفانی گفت: موج فعلی بیماری کرونا در کشور، موج اول بیماری است و هنوز این موج را پشت سر نگذاشته‌ایم.

حسین عرفانی روز شنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد  درباره احتمال کاهش قدرت ویروس کرونا در شرایط فعلی افزود: ندانسته‌های ما در مقابل دانسته‌ها در مورد کووید ۱۹ به عنوان یک بیماری نوپدید بسیار بیشتر است و هنوز ابعاد بسیار متفاوتی از این بیماری و عامل بیماری‌زایی آن وجود دارد. تا جایی که شواهد و تجربه‌ها نشان می‌دهد، این بیماری همان بیماری کووید ۱۹ است که در چین اتفاق افتاده است. در این شرایط توانستیم علائم دیگری از این بیماری را هم در کنار علائم قبلی کشف کنیم.

 

وی ادامه داد: قبلا فقط علائم سرماخوردگی و گوارشی و سیستم کلیوی و ادراری بود. علائم عمومی مثل حس چشایی و بویایی، ضعف و بی اشتهایی و افسردگی هم حالا علائمی از درگیری با این بیماری است.

 

رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سلامت ایرنا درباره موج ویروس کرونا در فصل پاییز به همراه آنفلوآنزای فصلی گفت: این احتمال وجود دارد که با شروع فصل سرما و پاییز، با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا درگیر باشیم. در این صورت هم آنفلوآنزای فصلی و هم کووید ۱۹ فصلی وجود خواهد داشت تا راهکارهای مبارزه با این بیماری از جمله واکسن در دسترس باشد. از طرفی امسال امید بستن به دسترسی به واکسن کووید ۱۹ واهی است.

 

عرفانی اظهار کرد: موج فعلی بیماری در کشور، موج اول بیماری است و هنوز این موج را پشت سر نگذاشتیم. با توجه به پهناوری کشور، این‌که هر کدام از نواحی در کدام قسمت موج اول قرار گرفته‌اند، تفاوت دارد.

نظرات

نظر خود را بگذارید