خروج از منزل در ۵ شهر بزرگ جمهوری آذربایجان ممنوع شد
در پی افزایش قابل توجه موارد ابتلا به ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر در جمهوری آذربایجان هیات دولت این کشور خروج مردم از خانه در شهرهای بزرگ را ممنوع کرد.

بر اساس تصمیم  هیات دولت جمهوری آذربایجان از بامداد امروز ( شنبه ) و  به مدت ۲ روز خروج شهروندان از منزل در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و نیز در چند شهر بزرگ این کشور از جمله گنجه ،  سومقایت ، لنکران و آبشرون بطور کامل ممنوع اعلام شده است .

 

در این مدت تمامی واحدهای تجاری و خدماتی حتی داروخانه‌ها هم تعطیل و فعالیت مترو و حرکت وسایط نقلیه عمومی و شخصی ممنوع شده است.

 

در هفته های اخیر موارد  ابتلا به کرونا  ویروس در جمهوری آذربایجان بطور قابل توجهی افزایش یافته  است . این امر  موجب نگرانی نهادهای رسمی مربوطه  این  کشور شده  و  به همین دلیل تصمیم به اعمال محدودیت های کامل برای  ۲ روز گرفته شد .

 

دیروز ( جمعه)  بالاترین آمار روزانه ابتلا به  ویروس کرونا ( ۳۳۸ نفر ) در جمهوری آذربایجان ثبت شده است .در مجموع تاکنون ۶ هزار و ۸۶۰ نفر در جمهوری آذربایجان با جمعیت ۱۰میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که  ۳ هزار و ۸۷۱ نفر از آنها  درمان و از بیمارستان ترخیص شده و ۸۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند .

 

در حال حاضر دو هزار و ۹۰۷ نفر مبتلای به ویروس کررونا در چند بیمارستان تخصصی جمهوری آذربایجان درمان می شوند که وضعیت ۶۶ نفر از آنها  وخیم اعلام شده است .

نظرات

نظر خود را بگذارید