مرزهای اتحادیه اروپا آهسته آهسته باز می‌شوند
کمیسیون اروپایی می‌گوید بیش از این نیازی به بستن مرزها نیست چون کشورها تدابیر دیگری مانند مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را اعمال می‌کنند.

هم‌زمان با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا، محدودیت‌های مرزی کشورهای این قاره بعد از گذشت سه ماه از آغاز شیوع کووید-۱۹ و مقررات قرنطینه برداشته می‌شود.

 

اتحادیه اروپا به کشورهای عضو توصیه کرده است که از امروز دوشنبه ۱۵ ژوئن مرزهای خود را به روی کشورهای دیگر اتحادیه باز کنند. اروپا امیدوار است با باز شدن مرزها وضعیت اقتصادی کشورها که به شدت از همه‌گیری کرونا آسیب دیده بهبود پیدا کند.

 

کمیسیون اروپایی می‌گوید بیش از این نیازی به بستن مرزها نیست چون کشورها تدابیر دیگری مانند مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را اعمال می‌کنند. با وجود این بخش‌هایی از مرزهای اروپایی مانند مرز دو کشور اسپانیا و پرتغال به دلیل ادامه نگرانی‌ها از انتقال و شیوع دوباره ویروس همچنان بسته می‌ماند.

 

سوئد که از ابتدای شیوع بیماری راهکاری متفاوت در پیش گرفت و محدودیت‌های اندکی وضع کرده بود، اکنون از "تبعیض غیرقابل توجیه" کشورهای دیگر اسکاندیناوی انتقاد می‌کند که همچنان مرزها را به روی شهروندان سوئد بسته نگه می‌دارند.

نظرات

نظر خود را بگذارید