میزان آب مورد نیاز بدن در روز چند لیوان است؟
یک تحقیق علمی نشان می دهد افرادی که در کنار رژیم غذایی آب هم می‌نوشند زودتر لاغر می‌شوند.

یک مطالعه نشان داد کسانی که در رژیم های غذایی که قبل از هر وعده غذایی ۵۰۰ میلی لیتر آب می نوشند، در مقایسه با کسانی که این کار را نکردند ، ۴۴٪ وزن بیشتری را طی ۱۲ هفته از دست دادند. به طور کلی به نظر می رسد نوشیدن مقادیر کافی آب ، به ویژه قبل از غذا ، ممکن است باعث کاهش وزن قابل توجهی شود، به ویژه هنگامی که با یک رژیم غذایی سالم همراه باشید.

 

 بیتوته نوشت: «نظرات مختلفی در مورد میزان مصرف آب مورد نیاز در هر روز وجود دارد. پزشکان معمولاً هشت لیوان آب را توصیه می کنند که معادل حدود ۲ لیتر است. با این حال برخی از پزشکان معتقدند که شما باید در طول روز به طور مداوم آب بخورید، حتی اگر تشنه نیستید. مانند اکثر چیزها ، این به فرد بستگی دارد. بسیاری از عوامل (داخلی و خارجی) بر نیاز شما به آب تأثیر می گذارد.

 

آیا میزان مصرف آب بر سطح انرژی و عملکرد مغز تأثیر دارد؟

بسیاری از افراد ادعا می کنند که اگر در طول روز آب کافی ننوشند، سطح انرژی و عملکرد مغز آنها کم می شود. یک مطالعه در خانم ها نشان داد که از دست دادن مایعات ۱.۳۶٪ بعد از ورزش باعث اختلال در خلق و خو و تمرکز شده و باعث افزایش سردردها می شود.

 

مطالعات دیگر نشان می دهد که کم آبی بدن (۱-۳٪ از وزن بدن) ناشی از ورزش یا گرما می تواند به بسیاری از جنبه های دیگر عملکرد مغز آسیب برساند. 

کم آبی بدن می تواند بر عملکرد بدنی تأثیر منفی بگذارد و منجر به کاهش استقامت شود.

میزان آب به ازای سوختن کیلو کالری

آیا نوشیدن مقدار زیادی آب به شما در کاهش وزن کمک می کند؟ ادعاهای زیادی وجود دارد که افزایش مصرف آب با افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتهای شما باعث کاهش وزن بدن می شود. طبق دو مطالعه ، نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب می تواند به طور موقت سوخت و ساز بدن را ۲۴ تا ۳۰٪ تقویت کند.

 

علاوه بر این ، نوشیدن آب سرد ممکن است مفید باشد زیرا بدن شما برای گرم کردن آب در دمای بدن نیاز به سوزاندن کالری بیشتری دارد.

 

یک مطالعه نشان داد کسانی که در رژیم های غذایی که قبل از هر وعده غذایی ۵۰۰ میلی لیتر آب می نوشند، در مقایسه با کسانی که این کار را نکردند ، ۴۴٪ وزن بیشتری را طی ۱۲ هفته از دست دادند. به طور کلی به نظر می رسد نوشیدن مقادیر کافی آب ، به ویژه قبل از غذا ، ممکن است باعث کاهش وزن قابل توجهی شود، به ویژه هنگامی که با یک رژیم غذایی سالم همراه باشید.

نظرات

نظر خود را بگذارید