یک رویداد سینمایی دیگر هم آنلاین شد
بازار سینمایی و تلویزیونی «فیلم‌آرت» (FilMart) هنگ‌کنگ که در پی شیوع کرونا به تعویق افتاد، از ۲۶ تا ۲۹ اوت (۸-۵ شهریور ۹۹) به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.

فیلم‌آرت ۲۰۲۰ ابتدا قرار بود ماه مارس (اسفند-فروردین) در قالب یک بازار چهار روزه برگزار شود اما شیوع کرونا همه معادلات را به هم ریخت و پیشنهاد برگزاری بازاری سه روزه در ماه اوت (شهریور) مطرح شد. حال تداوم این بحران بار دیگر برنامه‌ریزی‌ها برای این رویداد را تغییر داده است.

 

شورای توسعه تجارت هنگ‌کنگ (HKTDC) که مسئولیت هماهنگی و برگزاری فیلم‌آرت را برعهده دارد، دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد: از آن‌جایی که همه‌گیری کرونا باعث قرنطینه برخی از شهرها شده و هنوز امکان سفر آزادانه بین کشورها وجود ندارد، شورای توسعه تجارت هنگ کنگ تصمیم گرفته بازار بین‌المللی سینما و تلویزیون هنگ‌کنگ (فیلم‌آرت) را از ۲۶ تا ۲۹ اوت در یک پلتفرم آنلاین و به صورت مجازی برگزار کند.

 

به گفته مسئولان برگزاری فیلم‌آرت، رویداد مجازی پیش‌رو بستر لازم برای نمایش عناوین و تولیدات، ایجاد ارتباطات شخصی میان خریدار و فروشنده به واسطه اتاق جلسه مجازی، پخش اینترنتی و کُدگذاری شده پیش‌پرده‌ها و کلیپ‌ها و شرکت در سمینارها، رویدادها و گفت‌وگوهای تجاری را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

 

این روزها هنگ‌کنگ قوانین و تدابیر سختگیرانه خود برای مقابله با گسترش کرونا را کاهش داده تا جایی که چند روز قبل حتی درهای دیزنی‌لند نیز به روی علاقمندان باز شد؛ بنابراین، تصمیم به برگزاری آنلاین رویداد فیلم‌آرت که بزرگترین مورد از نوع از خود در قاره آسیاست، احتمالا به محدودیت‌های مسافرتی در روزگار کرونا مربوط است.

 

اغلب کشورهای جهان هنوز مرزهای خود را باز نکرده و تمام مسافران باید برای ورود به این کشورها، ۱۴ روز قرنطینه را به جان بخرند چیزی که باعث می‌شود یک سفر سه روزه به هنگ‌کنگ ۱۷ روز یا بیشتر معطلی به همراه داشته باشد.

 

بازار فیلم و تلویزیون هنگ‌کنگ (فیلم‌آرت) اولین رویداد صنعت فیلم آسیا و یکی از سه رویداد برتر جهان از نظر تعداد غرفه‌دار است. این رویداد سالانه یکی از مراکز بزرگ تولید فیلم جهان به شمار می‌رود که در خلال آن بیش از ٣٥٠ غرفه‌دار و هزاران بازدیدکننده با توزیع کنندگان و اصحاب سینما دیدار می‌کنند.

 

تولیدکنندگان بین‌المللی، توزیع‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و کارشناسان با شرکت در بازار فیلم‌آرت به تبلیغات، ارتباط با عاملان کلیدی این صنعت و مذاکره با آنها می‌پردازند. هدف از برگزاری این رویداد، معرفی هنگ‌کنگ به عنوان مرکزی برای توزیع و تولید فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و محصولات سرگرمی در آسیا و اقیانوسیه و ترویج تجارت‌های مشارکتی است.

نظرات

نظر خود را بگذارید