پیشنهاد معصومه ابتکار/ کنفرانس مجازی با موضوع زنان برگزار شود
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در گفت‌وگو با رییس کمیته ملی خانواده، زنان و کودکان جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد کنفرانس مجازی با موضوع زنان و خانواده در شرایط بحران با مشارکت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شود.

ابتکار با "بهار مراداوا" رییس کمیته ملی خانواده، زنان و کودکان جمهوری آذربایجان به صورت ویدئوکنفرانسی گفت‌وگو کرد.

 

دو طرف با تاکید بر همکاری‌های دو کشور، مسائل مربوط به اجرای تفاهمنامه همکاری امضا شده در فوریه ۲۰۱۶ میان کمیته دولتی امور زنان، کودکان و خانواده جمهوری آذربایجان و معاونت ریاست جمهوری امور زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند.

 

جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در باکو و لیلا فلاحتی مدیرکل امور بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز حضور داشتند، همچنین درباره پورتال مشترک مبادله کالا و خدمات، فراهم کردن بازار تولید به خصوص بازاریابی اینترنتی برای صادرات محصولات تولیدکنندگان زن، ایجاد پنل تخصصی ویدئو کنفرانسی در دوران مقابله با ویروس کرونا با همکاری آیسسکو، به اشتراک گذاری تجربیات دو کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا با اقداماتی مانند مشاوره و قرنطینه صحبت شد. 

 

ابتکار در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از همکاری های دو کشور، کارهای اجرا شده در فعالیت مشترک دو طرف را مورد اشاره قرارداد و برای به اشتراک گذاردن تجربیات دوران کرونا اعلام آمادگی کرد.

 

معاون رییس جمهوری پیشنهاد برگزاری کنفرانس مجازی با موضوع زنان و خانواده در شرایط بحران با مشارکت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را ارائه داد.

 

بهار مراداوا رییس کمیته ملی خانواده، زنان و کودکان جمهوری آذربایجان نیز در سخنانی اظهار کرد: روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران همواره بر همکاری های متقابل مفید و دوستی پایدار مبتنی بوده و به منافع دو کشور و مردم آنها کمک کرده است.

 

وی کمک‌های مادی و معنوی در شرایط شیوع بیماری کرونا به خانواده‌های آسیب پذیر را مورد اشاره قرار داد.

 

مراداوا که پیشتر معاون اول مجلس ملی جمهوری آذربایجان بود، چند ماه پیش با فرمان الهام علی اف رییس جمهوری این  کشور به عنوان رییس کمیته دولتی امور زنان، کودکان و خانواده منصوب شده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید