حماس: بازگشت حق آوارگان فلسطینی است
جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد که حل و فصل عادلانه مسأله آوارگان فلسطینی در بازگشت آنها به سرزمین‌شان خلاصه می‌شود

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آوارگان و پناهندگان تأکید کرد که حل و فصل عادلانه مسأله آوارگان فلسطینی در بازگشت آنها به سرزمین‌ مادری‌شان خلاصه می‌شود.

 

در این بیانیه آمده است: مسأله آوارگان فلسطینی بیش از ۷۰ سال است که در مقابل چشمان جهانیان قرار دارد و این آوارگی دشوارترین و انسانی‌ترین مسأله از میان مسائل آوارگان در سراسر جهان است.

 

حماس در ادامه آورده است: امروز (روز جهانی آوارگان) با تلاش جنایتکاران صهیونیستی برای توسعه دایره ظلم‌شان از طریق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری همزمان شده است، این اقدام آرزو و حق بازگشت آوارگان را از بین می‌برد.

 

حماس همچنین در بیانیه خود با اشاره به اینکه زندگی با کرامت آوارگان با حضور در اراضی آزادشده خودشان محقق می‌شود بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان تاکید کرد و نوشت: حق بازگشت٬ یک حق قانونی و فردی برای فلسطینی‌ها است و نمی‌تواند نابود شود.

 

جنبش حماس همچنین بر نقش آوارگان فلسطینی در ابتکار ملی فلسطین و نیز مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌های ملی و حق برخورداری آنها از نماینده سیاسی و مشارکت در انتخابات تاکید کرد.

 

این جنبش در ادامه این بیانیه از تمامی کشورها و دولت‌هایی که میزبان آوارگان فلسطینی هستند، درخواست کرد که به مسؤولیت‌هایشان در قبال آنها، مراقبت بهداشتی عمل کنند و بهترین خدمات را برای آوارگان فلسطینی فراهم کرده و خانه‌های تخریب شده شان را بازسازی کنند.

نظرات

نظر خود را بگذارید