چند صد پزشک در چهار محال و بختیاری با کرونا مبارزه می‌کنند؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۷۰۰ پزشک عمومی و متخصص در مسیر مقابله با بیکاری کرونا در این استان فعالیت می کنند.

مجید شیرانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با گذشت حدود ۱۲۰ روز از شیوع بیماری کووید ۱۹، هشت هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان فداکارانه برای مقابله با کرونا در تلاش هستند.

 

وی گفت: بیش از ۳۰۰ پزشک متخصص، ۴۰۰ پزشک عمومی، دو هزار پرستار، دو هزار نیروی بهداشتی، پرسنل اداری، مالی و خدماتی و … پای کار ایستاده و مجدانه برای مقابله با بیماری کرونا در تلاش هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: اگر چه مراودات کوتاه مدت و شلوغی معابر به عنوان عاملی برای انتقال بیماری مطرح است ولی، شواهد و مستندات حاکی از آن است که‌، همچنان مراودات طولانی مدت و تشکیل تجمعات و دورهمی های خانوادگی و حضور در تفرجگاه‌ها در صدر علل شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

 

وی گفت: عدم توجه جوانان به رعایت نکات بهداشتی، به عنوان ناقلین بیماری کرونا برای افراد مسن و یا افراد دارای بیماری‌های زمینه به عنوان عامل خطر جدی مطرح است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این روزها افراد جامعه مسئول سلامت خود و اطرافیانشان هستند و اگر چه رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی تا حدی احتمال ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد اما عدم توجه به این نکات، جامعه را در معرض خطر جدی و عوارض ناگوار حتی، مرگ و میر مبتلایان قرار می‌دهد.

نظرات

نظر خود را بگذارید