عروسی و عزا نروید، کرونا می‌گیرید
با وجود هشدارها درباره ممنوعیت هر گونه تجمع، برگزاری مراسم عروسی و عزا به افزایش مبتلایان به کرونا کمک کرده است.

ممنوعیت‌های قانونی و برخوردهای انتظامی با برگزاری مراسم ترحیم و عروسی، این مراسم را به زیر زمین برده است و همین موضوع مخاطرات آن را بیشتر کرده است. بسیاری از زوج‌های جوان که مراسم ازدواج‌شان را به‌دلیل شیوع کرونا به تعویق انداخته بودند، این روزها تصمیم به برگزاری مراسم عروسی خود گرفته اند. این مراسم‌ها نه به شکل معمول، بلکه به‌صورت مخفیانه در منازل، باغ‌ها و حتی در پارکینگ ها برگزار می‌شود.


مراسم عروسی و عزا حالا به پاشنه آشیل تمام تلاش ها برای مبارزه با کرونا تبدیل شده است. در استان آذربایجان شرقی پس از برگزاری هر مراسم ترحیم یا عروسی، به‌طور متوسط 50 مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند. در یک مراسم عروسی در استان هرمزگان عروس مبتلا به کرونا 70 نفر دیگر را آلوده کرد. در اهواز، یک مراسم ترحیم ناگهان باعث طغیان کرونا در غرب اهواز شد. معاون کل وزیر بهداشت هم دلیل اصلی شیوع کرونا در کردستان و خصوصاً سنندج را برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و حضور افراد در تجمع‌ها عنوان کرد و گفت: به ما خبر دادند که در سنندج مردم مراسم عروسی را در کارواش برگزار می‌کنند که چنین موضوعی شاید برای اولین بار است که در تاریخ بشریت اتفاق می‌افتد!
 

به اعتقاد کارشناسان حضور در تجمعات و گردهمایی‌های فامیلی مهم‌ترین عامل ابتلا به ویروس کروناست. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شرکت در مراسم‌های عروسی، عزاداری، مسافرت‌ها و سابقه حضور در مراکز خرید دلیل اصلی ابتلای افراد به ویروس کرونا بوده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید