بازار گرم کرونا در فارس/ زندگی مردم تغییر نکرده است
عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، بی توجهی شهروندان به هشدارهای کارشناسی ، بی تفاوتی نسبت به استفاده از ماسک و آمد و شدهای غیر ضروری در شیراز باعث مرگ بسیاری از هموطنان شده است.

دکتر  مهرزاد لطفی  همچنین نحوه پیگیری و اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد مدیریت بیماری کرونا  در دانشگاه را بررسی و دستورات لازم در این زمینه را به اعضای ستاد ابلاغ کرد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به افزایش موارد شناسایی شده مبتلا به کرونا  در فارس  گفت: متاسفانه همچنان بیمارانی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند .

 

عبدالرسول همتی ،  چهار درصد موارد مبتلایان به این بیماری در فارس را در گروه سنی زیر ۱۰ سال اعلام کرد که خوشبختانه موردی از فوت در این گروه گزارش نشده، ۷۲ درصد مبتلایان مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۱ درصد مرگ و میر نیز در این گروه بوده و در حالی که ۲۴ درصد موارد ابتلا در گروه سنی بالای پنجاه سال بوده، ۷۹ درصد مرگ و میرها در این گروه سنی گزارش شده که این هشداری به عموم جامعه برای مراقبت بیشتر از گروه سالمندان جامعه است.

 

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میانگین سنی فوت شدگان در اثر کرونا  در فارس، ۶۵ سال و میانگین سنی مبتلایان نیز ۳۹ سال بوده است، در گروه مبتلایان ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد بانوان و در موارد فوتی نیز ۵۹درصد مردان و ۴۱ درصد بانوان بوده اند.

 

دکتر همتی آمار بالای مبتلایان امروز و روزهای اخیر در استان فارس را نشان دهنده روند افزایشی و گسترش این بیماری دانست و با بیان اینکه قدرت انتشار بیماری نیز بالا رفته است، گفت: بی توجهی عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله فیزیکی در این امر دخیل بوده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید