جنجال‌ها در کاخ سفید بر سر ایران به روایت بولتون
مشاور امنیت ملی سابق ترامپ در بخشی از کتاب خاطرات خود از دوران حضور در کاخ سفید، به بحث و جدل‌ها درباره معافیت‌ تحریمی ایران پرداخته و موضع ترامپ و مقامات نزدیکش را بیان کرده است.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که کتاب جدیدش به بمب خبری جدید علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور تبدیل شده در بخشی از این کتاب به روایت مواضع مقامات این کاخ و فضای آن در ارتباط با معافیت‌های تحریمی ایران پرداخته است.

معافیت‌های نفتی ایران

 

بولتون که به دلیل موضع ضد ایرانی‌اش در سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران نقشی موثر ایفا کرده در این خصوص می‌نویسد: یکی از مسائلی که باید خیلی آسان حل می‌شد اما در واقع یکی از طاقت‌فرساترین مسائل بود، میزان وارد آوردن فشار بر صنعت نفت ایران بود. پاسخ تکراری به هر پیشنهادی برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران (یا ونزوئلا) این بود که قیمت جهانی نفت به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. این صداها اغلب از (استیو) منوشین (وزیر خزانه‌داری آمریکا) و وزارتخانه تحت امرش و منبع غیرمنتظره از کارشناسان بازارهای جهانی نفت شنیده می‌شد.

 

«لری کادلو» رئیس شورای ملی اقتصادی، «ریک پری» وزیر انرژی و «کوین هاست» رئیس شورای مشاوران اقتصادی بارها استدلال می‌کردند که سطح ظرفیت و عرضه جهانی، اثرات تحریم‌های سخت‌تر بر قیمت نفت را کاهش خواهد داد. هاست بر آمار جالبی تاکید داشت که نشان می‌داد افزایش تولید نفت داخلی آمریکا از زمان انتخاب ترامپ باعث کم‌اهمیت شدن (اثرات) کاهش فروش نفت ایران در نتیجه حذف معافیت‌های نفتی تهران می‌شد.

نظرات

نظر خود را بگذارید