نارضایتی رهبران سیاسی عراق از حمله به مراکز الحشد الشعبی
یک مقام سیاسی عراقی بامداد دوشنبه اعلام کرد، رهبران سیاسی شیعه عراق در نامه‌ای شدیداللحن به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور، اعتراض خود را نسبت به حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی اعلام کردند.

در این نشست که در منزل «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح برگزار شد، "نوری‌المالکی" رییس ائتلاف دولت قانون، "فالح الفیاض" رییس سازمان الحشد الشعبی و دیگر رهبران گروه‌های سیاسی شیعه عراقی حضور داشتند.

 

وی افزود: این شخصیت‌های برجسته جریان‌های مهم شیعه عراق در پایان این نشست نامه‌ای شدیداللحن خطاب به الکاظمی نوشتند.

 

این منبع اظهار کرد که رهبران شیعه سیاسی در نامه خود علاوه بر اعتراض نسبت به حمله به مقر نیروهای الحشد الشعبی، از بی توجهی دولت برای مقابله با بحران کرونا و بحران اقتصادی به شدت ابراز نارضایتی کرده‌اند.

 

نارضایتی و خشم شخصیت‌های سیاسی عراق پس از آن روی می‌دهد که نیروهای مبارزه با تروریسم پنجشنبه شب گذشته در حمله به مقرر الحشدالشعبی شماری از اعضای گردان‌های حزب‌الله را دستگیر کردند.

 

دستگیری نیروهای کتاب حزب‌الله (زیر مجموعه الحشدالشعبی) موجی از تنش و التهاب را در فضای سیاسی و  میان نیروهای مسلح این عراق ایجاد کرد.

 

اگرچه دستگیر شدگان ساعاتی پس از این واقعه آزاد شدند، اما این اقدام نشان داد جریان‌هایی با تحریک و نفوذ آمریکایی‌ها در صدد ایجاد اختلاف و شکاف در میان نیروهای مسلح عراق هستند.

نظرات

نظر خود را بگذارید