روحانی:  تنها راه حل بحران سوریه سیاسی است
رییس جمهور ایران قانون سزار را غیرانسانی و یک تروریسم اقتصادی خواند و تاکید کرد: این اقدامات نامشروع و غیر انسانی رژیم آمریکا هیچ خللی در اراده ملت های دوست با سوریه ایجاد نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانیطی سخنانی در اجلاس فوق العاده روسای جمهور کشورهای ضامن صلح آستانه ایران روسیه و ترکیه که به میزبانی تهران برگزار شد، با بیان اینکه تعیین سرنوشت سوریه تنها به دست مردم این کشور و بدون مداخله خارجی ممکن است، اظهار کرد: امروز در حالی این نشست را برگزار می‌کنیم که جهان با پاندمی ویروس کرونا مواجه هستند و مردم سوریه هم از این قاعده مستثنی نیستند.

 

وی افزود: از آن روز که چنین اتفاقی افتاد  تلاش برای تسکین آلام مردم سوریه و بهبود اوضاع بهداشتی آنان لازم بوده است اما آمریکا تحریم‌های تازه‌ای موسوم به سزار را برای فشار بیشتر به مردم سوریه اعمال کرده است که غیرانسانی و یک تروریسم اقتصادی است.

 

رییس جمهوری ادامه داد: در شرایط شیوع کرونا، این تحریم‌های تحمیل‌شده به سوریه توسط رژیم آمریکا از سوی جمهوری اسلامی محکوم است و تاکید می‌کنیم که به حمایت‌های خود از مردم و دولت مشروع سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.

 

رئیس جمهوری ایران گفت: لازم می‌دانم از تمام شهدای مبارزه با تروریسم به ویژه سردار سلیمانی یاد کنم. مبارزه با تروریست تا محو کامل آن از سوریه و به طور کلی منطقه ادامه خواهد داشت. ضروری است هرچه سریعتر نیروهای تروریست آمریکایی از سوریه و کل منطقه خارج شوند و حاکمیت سوریه در کل این کشور گسترده شود.

نظرات

نظر خود را بگذارید