نظر محسن هاشمی درباره طرح ترافیک و شیوع کرونا
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش تردد خودروها می‌تواند سبب افزایش آلودگی هوا شود، گفت: مدیریت شهری در مورد لغو یا اجرای طرح ترافیک تابع تصمیمات ستاد کرونا است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع لغو احتمالی طرح ترافیک اظهار داشت: موضوع طرح ترافیک یک مسأله دو لبه است و باید به آن دو سویه نگاه کرد از طرفی طرح ترافیکی که در حال حاضر اجرا می‌شود متفاوت از طرح ترافیک سابق است.

 

وی افزود: اصولا زمانی که تردد خودروها در سطح شهر افزایش یابد آلودگی هوا بروز می‌کند که این آلودگی ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و این مسأله به ویژه در کسانی که دچار بیماری هستند حادتر است.

 

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید این موضوع را بررسی کند و نتیجه لغو طرح ترافیک بر سلامت انسان را هم اعلام کند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر همه فعالیت‌ها در پایتخت در حال انجام است و کسب و کارها فعالند باید دقیق بررسی شود که آیا برداشتن طرح به نفع یا ضرر مردم است و آیا مسافران حمل و نقل عمومی با لغو طرح کاهش چشمگیر خواهند داشت؟

 

هاشمی بیان داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا می‌تواند هر تصمیمی را درباره طرح ترافیک اتخاذ کند، شهرداری نیز ملزم به اجرای آن است ولی بهتر است که اگر تصمیمی در مورد لغو طرح ترافیک وجود دارد آن را با شورای شهر مطرح کنند تا مسأله به صورت قانونی صورت گیرد چرا که بر اساس قانون لغو طرح ترافیک باید مصوبه شورای شهر هم داشته باشد.

نظرات

نظر خود را بگذارید