با پنج اردوی یک هفته‌ای توقع قهرمانی نداشته باشید
عضو تیم ملی فوتبال زنان گفت: وقتی در مسابقات برون مرزی شرکت می‌کنیم همه از ما توقع دارند تا مقام بیاوریم در حالی که هیچ تیمی با پنج اردوی یک هفته‌ای به جایی نمی‌رسد و نتیجه‌ای هم نمی‌گیرد.

فاطمه قاسمی گفت: در این فصل برای تیم وچان کردستان بازی کردم و امسال چند بازیکن خوب از سپاهان و نیز زهرا خواجوی از شهرداری بم را جذب کردیم. توانستیم عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم. بازی با شهرداری بم تکلیف قهرمانی را مشخص کرد و با توجه به اینکه دقیقه ۸۰ از این تیم جلو بودیم اما باختیم ولی می‌توانستیم قهرمان شویم.

 

وی افزود: نمی‌دانم چرا فدراسیون تکلیف لیگ فوتبال زنان را مشخص نمی‌کند چون تعلل در این تصمصم‌گیری، نه تنها به بازیکنان بلکه به لیگ فصل آینده آسیب می‌رساند.

 

قاسمی ادامه داد: بازیکنان در حال حاضر از باشگاه‌های مختلف پیشنهاد دارند اما تکلیف‌ آنان مشخص نیست. اکنون که لیگ مردان در حال برگزاری است دست کم برای لیگ زنان نیز تصمیم بگیرند و مسابقات را لغو کنند که بهترین تصمیم است زیرا در چهار بازی باقی مانده هیج تغییری در جدول رده‌بندی برای تیم‌ها ایجاد نمی‌شود و تکلیف قهرمان و نایب قهرمان مشخص است.

 

وی افزود: باید تکلیف مشخص شود تا بازیکنان بدانند که برای فصل آینده چه کاری انجام بدهند آیا به بدن سازی ادامه دهند یا تمرینات هوازی را انجام دهند.

ملی‌پوش فوتبال زنان گفت: نزدیک به ۶ ماه است که رییس فدراسیون فوتبال نداریم و پس از او مدتی ابراهیم شکوری کارهای فوتبال زنان را انجام می‌داد. وی به ما گفته بود تا زمانی که تکلیف انتخابات جدید مشخص نشود برنامه‌ریزی هم برای فوتبال زنان نداریم. به همین دلیل همه چیز را باید معوقه کنیم و اردویی هم برپا نشود.

 

وی افزود: به‌نظر می‌رسد که انتخابات فدراسیون در شهریور یا مهرماه برگزار می‌شود و تا آن زمان هیج برنامه‌ای برای فوتبال زنان در نظر گرفته نشده است.

 

قاطمی اظهار داشت: این قضیه به تیم ملی خیلی آسیب می‌رساند زیرا می‌توانیم در ماه دست کم یک هفته در اردو باشیم. حتی نمی‌توانیم در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنیم اما تیم‌های ضعیفی چون افغانستان برای افزایش رنگینگ جهانی خود در تورنمنت‌های بزرگ حضور می‌یابند تا سطح فنی خودشان را بالا ببرند.

 

وی اضافه کرد: قرار بود مسابقات مقدماتی آسیا در شهریورماه برگزار شود اما بدلیل کرونا و با تصمیم ای‌اف‌سی و فیفا این رقابت‌ها به تعویق افتاده است. هر چند که الان نمی‌دانیم تاریخ این مسابقات چه زمانی است اما حداقل فدراسیون یک اردوی داخلی می‌تواند برای ما بگذارد. فدراسیون برای ما هزینه‌ای نمی‌کند زیرا بودجه‌ای نیست.

 

قاطمی گفت: به تیم ملی فوتسال زنان رسیدگی شد تا به قهرمانی آسیا رسید. سطح فوتبال و فوتسال آسیا غیرقابل قیاس است و تیم‌های اول تا سوم فوتبال آسیا بلا استثنا جزو ۶ تیم برتر جهان هستند.

نظرات

نظر خود را بگذارید