نظر غفوری‌فرد درباره بهترین گزینه ریاست مجلس/ کشور نمی‌تواند توسط یک جناح اداره شود
حسن غفوری فرد معتقد است قالیباف، میرسلیم و آقاتهرانی گزینه‌های مناسبی برای ریاست مجلس هستند.

حسن غفوری فرد فعال سیاسی و مدیر سابق گفت:  آقایان قالیباف، میرسلیم و آقاتهرانی برای تصدی ریاست مجلس مطرح هستند. به باور او، این سه نفر افرادی هستند که می‌توانند ریاست مجلس را برعهده گیرند و خیلی تفاوت چندانی میان آنها نیست و نمایندگان مجلس می‌توانند به هرکدام از این سه تن رأی دهند و هریک از این آقایان انتخاب شوند می‌تواند رئیس خوبی برای قوه مقننه باشد.

 

غفوری فرد همچنین در خصوص رویکرد مجلس آینده با دولت گفت: معتقدم در شرایط کنونی کشور با توجه به کرونا و مشکلاتی که حاصل شده و احتمالا تورمی که به دنبال خواهد داشت و همچنین فشار وحشتناکی که روی کادر درمانی وجود دارد که جا دارد همین جا از آنها تشکر کنم، مجلس آتی حتما باید با دولت که سال آخر خود را سپری می کند، همکاری و تعاملی نزدیک داشته باشد تا مشکلات کشور حل شود.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با ابراز نگرانی از دعواهای سیاسی گفت: اگر خدای ناکرده کارشکنی و وقفه ای در حل مسائل کشور ایجاد شود، مملکت دچار مشکلات زیادی خواهد شد. به نظرم هر سه گینه ریاست مجلس آتی به این آگاهی و بلوغ کامل سیاسی رسیده اند که بدانند در این شرایط امکان درگیری با دولت و اشکال تراشی برای آن چه تبعاتی دارد. دولت هم به همین ترتیب می داند مجلس در راس امور است و باید با آن همکاری کند. بنابراین تعامل دوطرفه خواهد بود. امید است که با چنین رویکردی هم دولت و هم مجلس شرایطی بهتر از دوره قبل داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: فکر می کنم با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق مجلس آتی از اصولگرایان هستند و باهم هماهنگی دارند، ترکیب خوبی خواهد بود. البته من همیشه معتقد بوده ام که وجود یک اقلیت قوی در مجلس به نفع مملکت است و کشور نمی تواند توسط یک جناح اداره شود. ولی مردم چنین رای دادند و از طرف دیگر این ترکیب ویژگی های خود را دارد. یکی از این ویژگی ها وقوع درگیری کمتر در مجلس است. از آنجا که اکثریتی قاطع وجود دارد، نمایندگان با هم همکاری خواهند کرد و هر مصوبه ای را می توانند به راحتی پیش برند. همه نمایندگان در شرایطی هستند که بتوانند وضعیت مملکت را درک کرده و برای حل مشکلات با دولت همکاری کنند.

نظرات

نظر خود را بگذارید