صادرات نفتی از بندر شهید رجایی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای برای فعالیت‌های نفتی در بندر شهیدرجایی، ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از این بندر ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

محمد راستاد عصرچهارشنبه در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری، عمرانی و نفتی بندر شهید رجایی افزود: طرح‌های توسعه برای فعالیت‌های نفتی در بندر شهیدرجایی شامل اقدامات توسعه‌ای از طریق جذب سرمایه‌گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید به‌عنوان طرح‌های مهم توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری است.

وی ضمن بازدید از سه پست اسکله نفتی جدید در بندر شهید رجایی بیان داشت: بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهم‌ترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی نقش مهمی در توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی دارد.

"در کنار بندر شهید رجایی و درست در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بندر دیگری به نام "بندر نفتی خلیج فارس" قرار دارد، این بندر به عنوان مجموعه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با هدف افزایش سهم کشور از بازار بانکرینگ، صادرات، واردات،ترانزیت و جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی در خلیج‌فارس و دریای عمان درحال فعالیت است. سالانه ۵۰هزار کشتی از تنگه هرمز عبور می‌کند که ظرفیت بزرگی برای بانکرینگ در بندر خلیج‌فارس ایجاد می‌کند و با سوخت‌رسانی به کشتی‌های خارجی می‌توان تجارتی پرسود را عاید کشور کرد.

"بندر نفتی خلیج‌فارس" دارای ۱۲ پست اسکله به طول یک‌هزار و ۲۰۰متر و عمق متوسط ۷.۵ متر و ۳۳۰ هکتار محوطه در حال بهره‌برداری و اراضی پشتیبانی است و به دلیل موقعیت استراتژیک، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و نزدیکی به صنایع و پالایشگاه‌های منطقه به عنوان مهم‌ترین بندرنفتی زیرمجموعه سازمان بنادر محسوب می‌شود. 

نظرات

نظر خود را بگذارید