الکاظمی به دنبال توازن میان ایران و عربستان و آمریکاست
یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: الکاظمی در سفرهای خود به عربستان، ایران و آمریکا تلاش می‌کند نوعی توازن را میان این سه کشور در عراق را ایجاد کند که اگر موفق به چنین کاری شود، دستاورد بزرگی برای او محسوب می‌شود.

«امیر موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به ریاض و تهران گفت: سفر به عربستان سعودی و ایران، نخستین سفر خارجی مصطفی الکاظمی در مقام نخست‌وزیر است. او بعد از این سفرها هم به آمریکا سفر می‌کند.در واقع نخستین سفرهای خارجی نخست‌وزیر عراق نیز به تهران، ریاض و واشنگتن است.

وی ادامه داد: سفر الکاظمی در حالی انجام می‌شود که دولت او، دولت موقت است و با مسائل جدی هم روبه‌رو است. موضوع خدمت‌رسانی و معیشت مردم، مقابله با کرونا و برگزاری انتخابات زودهنگام مسائلی هستند که او در یک سال آینده با آنها درگیر است که در دو موضوع نخست، فعلا موفقیتی نداشته است.

الکاظمی به دنبال توازن میان ایران، عربستان و آمریکاست

این کارشناس مسائل عراق با بیان اینکه الکاظمی تدارکی برای برگزاری انتخابات زودهنگام ندیده است، اظهار داشت: پرونده وضعیت امنیتی عراق همچنان مفتوح است چراکه طی دو، سه ماه گذشته داعش تحرکاتی را در برخی از مناطق عراق انجام داده و دست به اقدامات تروریستی زده است.

موسوی درباره اهداف سفر الکاظمی به عربستان، ایران و آمریکا تصریح کرد: الکاظمی در سفرهای خود به عربستان، ایران و آمریکا تلاش می‌کند نوعی توازن را میان این سه کشور در عراق را ایجاد کند که اگر موفق به چنین کاری شود، دستاورد بزرگی برای او محسوب می‌شود.

به گفته این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، الکاظمی معتقد است ایجاد توازن میان عربستان، ایران و آمریکا می‌تواند موجب تحول اقتصادی، آرامش سیاسی و ایجاد نوعی ثبات امنیتی در عراق شود.

نظرات

نظر خود را بگذارید