قیمت ماسک چند هزار تومان است؟
قیمت ماسک در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی باید ۱۳۰۰ تومان و در سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس ۱۵۰۰ تومان باشد و فروش بیش از این نرخ تخلف محسوب می‌شود.

به گفته رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قیمت ماسک در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی باید ۱۳۰۰ تومان و در سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس ۱۵۰۰ تومان باشد و فروش بیش از این نرخ تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند آن را گزارش کنند.

به گزارش ایسنا، اخیرا نرخ مصوب ماسک کارگاهی ۱۳۰۰ و صنعتی ۱۵۰۰ تومان اعلام شد، اما گزارش‌های میدانی از بازار نشان می‌دهد که حداقل قیمت ماسک در داروخانه‌ها معمولاً ۲۰۰۰ تومان است و حتی ۲۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومان هم فروخته می‌شود. البته نرخ مصوب در ایستگاه‌های مترو عموما رعایت می‌شود و ماسک به نرخ ۱۵۰۰ تومان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

در فروشگاه‌های زنجیره ای و سوپرمارکت‌ها هم معمولا ماسک عرضه نمی‌شود. اما طبق گفته رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت قیمت ماسک در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی باید ۱۳۰۰ تومان و در سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها ایستگاه‌های مترو و اتوبوس ۱۵۰۰ تومان باشد.

در این رابطه جمشید گلپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید ماسک در واحدهای کارگاهی، دستی و کارگر محور است، قیمت آن ۱۵۰۰ تومان و قیمت ماسک صنعتی هم ۱۳۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شده است.

وی با بیان اینکه تا حدود ۱۰ روز پیش فرآیند توزیع ماسک زیر نظر وزارت بهداشت بود، تصریح کرد: بعد از الزامی شدن استفاده از ماسک، به دلیل پیش بینی افزایش تقاضا برای این محصول، فرآیند تولید از ابتدا تا انتها شامل تولید مواد اولیه، تولید ماسک و محل عرضه سیستمی شد و همه مراحل باید در سامانه جامع تجارت زیر نظر وزارت صمت ثبت شود.

به گفته رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت، محل عرضه محصول واحدهای کارگاهی با نرخ ۱۵۰۰ تومان سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها ایستگاه‌های مترو و اتوبوس است، اما اولویت اول توزیع ماسک‌های صنعتی، عرضه روزانه دو میلیون ماسک به وزارت بهداشت برای توزیع در مراکز درمانی است و مابقی به قیمت ۱۳۰۰ تومان ابتدا در داروخانه‌ها و بعد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی توزیع می‌شود.

نظرات

نظر خود را بگذارید