تاکید رئیس جمهور چین بر حمایت از فلسطین در گفتگوی تلفنی با عباس
رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با محمود عباس بر موضع ثابت کشورش در حمایت از مساله فلسطین و پایبندی به راهکار دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در این تماس بر مخالفت کشورش با اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت دائم چین از فلسطین تاکید کرد.

در این تماس تلفنی که روز دوشنبه انجام شد شی جینپینگ، به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد پکن با هرگونه اقدامات یکجانبه که فرصت های تحقق صلح در خاورمیانه را از بین برده و مخالف قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت در این خصوص باشد مخالف است.

رئیس جمهور چین همچنین حمایت کشورش از طرح پیشنهادی محمود عباس در شورای امنیت درباره برگزاری کنفرانس بین المللی صلح را اعلام کرد.

وی گفت پکن بر اهمیت احیای روند صلح خاورمیانه بر طبق قطعنامه های بین المللی و راهکار دو کشوری تاکید دارد و آماده است در حمایت از تلاش های کمیته چهارجانبه صلح اقدام کند.

وی همچنین از تلاش های فلسطین برای مبارزه با ویروس کرونا تقدیر و تاکید کرد کشورش در مسیر مقابله با این ویروس به موفقیت هایی رسیده و آمادگی کامل برای ارائه کمک و مشاوره به طرف فلسطینی در این زمینه را دارد.

عباس نیز با تقدیر از حمایت سیاسی و اقتصادی چین از ملت فلسطین رئیس جمهور چین را در جریان آخرین تحولات فلسطین و اقدامات سیاسی و دیپلماتیک رهبران فلسطینی برای جلب حمایت بین المللی از فلسطین مقابل طرحهای اسرائیل و ممانعت از اجرای طرح الحاق اراضی کرانه باختری قرار داد.

دو طرف درخصوص پایان بر ادامه تماس ها  و هماهنگی ها در آینده توافق کردند.

نظرات

نظر خود را بگذارید