شبکه‌های برون مرزی ضعیف شوند، بُرد بین‌المللی جمهوری اسلامی ضعیف می‌شود
معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: اگر شبکه‌های برون مرزی ضعیف بشوند بُرد بین‌المللی دولت جمهوری اسلامی ضعیف می‌شود.

پیمان جبلی گفت:  نیروی انسانی‌ای که در حوزه برون‌مرزی تولید محتوا می‌کند حداقل توانایی‌اش باید دانستن زبان در سطح بین‌المللی باشد، زیرا باید با مخاطب با زبان مادری صحبت کرد. از سوی دیگر مدیریت نیروهای مختلف از ملیت‌های متفاوت، درنظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی، تولید، توزیع و بسته‌بندی جذاب‌ترین، بهترین و حرفه‌ای‌ترین پیام از دیگر دشواری‌های فعالیت شبکه برون‌مرزی به حساب می‌آید. ما با کمک خدا توانسته‌ایم در تمام این عرصه‌ها با وجود کم‌مهری‌ها و مشکلات عدیده مالی خوب عمل کنیم و تقریبا به اهداف خود برسیم.

 

او ادامه داد: معاونت برون‌مرزی برای برخی شبکه‌های خود ماموریت عمدتا خبری، تحلیلی و سیاسی تعریف کرده است؛ مانند شبکه‌های «العالم» و «پرس تی وی» و «هیسپان تی وی» زیرا به دلیل فضای رسانه‌ای حاکم بر کشورهای غربی و عربی لازم است که حضور فوری خبری و سیاسی قوی در این مناطق داشته باشیم.

 

جبلی گفت: اما برای مناطق مجاور کشور مانند مناطق کردی، اردو، آذری و عربی که اشتراک فرهنگی و جغرافیایی و تمدنی بیشتری داریم، شبکه‌هایی هستند که برنامه‌های متنوع پخش می‌کنند. این شبکه‌ها تمام نیازهای مخاطبان را در نظر می‌گیرند و برنامه‌هایشان شامل برنامه‌های خانواده، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی و ... است مانند شبکه «سحر» و شبکه «الکوثر». البته «الکوثر» علاوه بر حوزه پیرامونی جغرافیایی ما، ماموریت تولید و پخش برنامه برای کلیت جهان عرب را نیز داراست.

نظرات

نظر خود را بگذارید