نظر جان بولتن درباره اسرائیل چیست؟
جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا درحالیکه پیش از این در متقاعد کردن "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا برای ایجاد درگیری نظامی در منطقه و حمله به ایران ناکام ماند، حال به دنبال تحریک صهیونیست‌ها در راستای اقدام بی ثبات کننده است.

بولتون امروز (سه شنبه) در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در مورد امنیت ملی اسرائیل و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسائلی را مطرح کرد.

وی با اشاره به بلاتکلیفی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان- آذر) گفت که چند ماه آینده زمان بهینه‌ای برای اسرائیل است تا برای منافع امنیتی خود اقدام کند.

درحالیکه شاید دولت بعدی در واشنگتن همانند دولت ترامپ با رژیم صهیونیستی همسو نباشد، به نظر، اظهارات بولتون به نوعی تحریک صهیونیست‌ها است تا بدون حمایت واشنگتن دست به اقدامات جنگ طلبانه بزنند.

در زمان حضور بولتون در کاخ سفید، وی همواره سعی داشت تا با رایزنی‌ها و شیوه‌های سخت خود باعث درگیری نظامی در منطقه شود و در مقطعی با همکاری صهیونیست‌ها با انجام اقدامات خرابکارانه در نقاط مختلف منطقه این هدف را به شدت دنبال می‌کرد.

وی همچنین در خصوص حوادث اخیر در ایران و انفجار در سایت هسته‌ای نطنز مدعی شد که هر کس پشت این قضیه باشد چه مخالفان و چه بازیگران خارجی، از آنها کاملا حمایت می‌کند.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مورد انتخاب دوباره ترامپ در انتخابات نیز گفت: اگر ترامپ بار دیگر رییس جمهور آمریکا شود و از محدودیت‌های انتخاباتی رهایی یابد، آنگاه خاورمیانه باید آماده یک تغییر عمده باشد.

وی افزود: هر کس مسائل خاورمیانه را رصد می‌کند باید نسبت به اتفاقات دوره دوم ریاست جمهوری او نگران باشد.

از زمان روی کار آمدن ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، کاخ سفید نه تنها اقدامات تفرقه افکنانه خود در خاورمیانه را افزایش داد بلکه این سیاست واشنگتن جهانگیر شد. اکنون این نگرانی در جامعه آمریکا و برخی نقاط دیگر جهان وجود دارد که انتخاب دوباره ترامپ در دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا بتواند شکاف بین ملت‌ها و دولت‌ها را عمیق تر کند.

نظرات

نظر خود را بگذارید