نتانیاهو به خواسته مردم تن می‌دهد؟
هزاران نفر از ساکنان قدس اشغالی شنبه شب برای پنجمین بار با تجمع در مقابل اقامتگاه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، خواستار استعفای وی به خاطر پرونده‌های متعدد فساد و وضعیت بد اقتصادی در دوران شیوع ویروس کرونا شدند.

تظاهرکنندگان علاوه بر بیت‌المقدس، در "تل آویو" و "قیساریه" و چهار راه‌های اصلی شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی دست به تظاهرات گسترده زدند.

همزمان صدها تن از معترضان در نزدیکی منزل شخصی نتانیاهو در قیساریه و در بوستان "چارلز کلور" در تل‌آویو دست به تظاهرات زدند.

بر اساس این گزارش طرفداران و مخالفان نتانیاهو در منطقه مجاور نوار غزه با یکدیگر درگیر شدند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از درگیری پلیس و معترضان در میدان "پاریس" در نزدیکی اقامتگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس خبر دادند.

معترضان خشمگین که براساس برآورد پلیس رژیم صهیونیستی تعدادشان به هشت هزار نفر می‌رسید، خواستار استعفای نتانیاهو شدند و شعارهایی مانند "نتانیاهو فاسد"، "بی بی برو برو" و "نتانیاهو از اینجا بیا بیرون" سر دادند.

پنجمین بار است ساکنان سرزمین‌های اشغالی از زمان شیوع کرونا به خاطر پرونده‌های مختلف فساد نتانیاهو و سوء مدیریت کابینه تحت امر وی دست به اعتراض می‌زنند. هزاران اسرائیلی در این دوره  شغل خود را از دست داده‌اند و میزان بیکاری در سرزمین‌های اشغالی به بیش از  ۲۱ درصد رسیده است

پیش‌تر براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، ۵۸ درصد شهروندان اسرائیل از عملکرد نتانیاهو در کاهش تاثیر کرونا بر اقتصاد ناراضی بودند.

خبر فساد نتانیاهو در ماه‌های اخیر در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است. فسادهایی که به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف شده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید