شمار آزمایشگاههای کرونا در مشهد افزایش یافت
تعداد آزمایشگاههای تشخیص ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد همزمان با موج دوم شیوع آن به میزان چهار برابر افزایش یافته است.

مسوول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ۱۲ آزمایشگاه‌ دولتی، غیردولتی و خصوصی در حوزه نمونه‌گیری‌های بیماری کووید- ۱۹ در مشهد فعال هستند.
دکتر محمود محمودی افزود: هم‌اکنون آزمایشگاه‌های سه مرکز درمانی دانشگاهی امام رضا(ع)، شریعتی و قائم(عج) در بحث تست‌ها و نمونه‌گیری‌های کرونایی فعال هستند که در مجموع روزانه ۶۵۰ آزمایش در این مراکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در موج نخست بحران کرونا تنها یک آزمایشگاه دانشگاهی واقع در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد فعال بود.

مسوول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بخش غیردانشگاهی دو آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی و بیمارستان امام حسین(ع) و  در بخش خصوصی نیز هفتآزمایشگاه برای آزمایش‌ها و نمونه‌گیری‌های مرتبط با کرونا فعال هستند.
محمودی افزود: اقدامات آزمایشگاهی مرتبط با تشخیص بیماری کرونا از لحظه تحویل نمونه تا زمان تشخیص و اعلام نتیجه حداکثر ۴۸ ساعت زمان می‌برد و نتایج تشخیصی نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی با استفاده از دقیق‌ترین و به روزترین روش‌های آزمایشگاهی حاصل می‌شود.

حدود  ۸۰ درصد از جمعیت 6 میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمات رسانی به کلانشهر مشهد، ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است.
همچنین تاکنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران در ایران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نظرات

نظر خود را بگذارید