برگزاری مراسم محرم، تابع تصمیمات ستاد استانی کرونا است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری مراسم عرفه و مراسم محرم باید در فضای باز و با تایید ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا انجام شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی پیش از ظهر امروز (۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز زنجان از لحاظ شیوع بیماری کرونا، مساجد این استان همچنان تعطیل است، اظهار کرد: نگرانی بابت دو قطبی شدن عزاداری محرم با بحث سلامتی مردم وجود داشت که با سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه هم باید به سلامت مردم و هم به مباحث معنوی توجه شود، این دل‌مشغولی رفع شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم و عزاداری در ایام محرم متناسب با شرایط استان در خصوص شیوع بیماری کرونا و تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس است، افزود: تا به امروز ۶ مکان برای برگزاری مراسم عرفه دز استان مشخص شده که نیازمند اخذ مجوز از طریق معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان است.

این مسئول با بیان اینکه مراسم عرفه باید در فضای باز برگزار شود، خاطرنشان کرد: در ۴۰ روستا مراسم عرفه را برگزار خواهیم کرد که اسامی بنا بر تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان اعلام خواهد شد. همچنین ۱۰ هیئت مذهبی باید مکان‌هایی که دارای فضای باز هستند را برای برگزاری مراسم اعلام کنند تا تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در رابطه با این اماکن اعلام شود.

نظرات

نظر خود را بگذارید