فصیح ترین سیاستمداران جهان را بشناسید
فهرست 10 رهبر فصیح دنیا ارائه شد اما رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس مورد انتقاد قرار گرفتند.

گروهی از مربیان توسعه حرفه‌ ای از «آکادمی توسعه» موسسه «آموزش تیزبینی» در انگلیس، پس از بررسی بیش از 100 ساعت ویدئوی مصاحبه‌ های مطبوعاتی، سخنرانی ‌ها و دیگر اظهارات عمومی 100 رهبر دنیا در سراسر سال 2020، فهرست 10 رهبر فصیح دنیا را ارائه کردند.

«جاسیندا آردرن» نخست‌ وزیر نیوزیلند، برای «شیوه رهبری مشفقانه» خود مورد ستایش قرار گرفت و صدرنشین این فهرست جهانی شد.

پس از بررسی بیش از 100 ساعت ویدئوی مصاحبه‌ های مطبوعاتی، سخنرانی ‌ها و دیگر اظهارات عمومی 100 رهبر دنیا در سراسر سال 2020، فهرست 10 رهبر فصیح دنیا را ارائه کردند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، در جایگاه دومین رهبر فصیح دنیا قرار گرفت، پس از او «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در مقام سوم، و «جاستین ترودو» از کانادا که در جایگاه چهارم نشست.

«نیکولا استورجن» نخست وزیر اسکاتلند پنجمین سیاستمدار فصیح دنیا نامیده شد. استورجن عنوان «شفاف، آرام، و دلسوز» را از آنِ خود کرد.

آنها درباره رهبر اسکاتلند گفتند: «نیکولا استورجن به دلیل نحوه اداره و واکنش به بیماری جهان ‌گستر ناشی از ویروس کرونا بسیار مورد ستایش قرار گرفته است و مشاهده دلیل آن اصلا دشوار نیست. او شفاف، آرام و دلسوز است، ترس آن را ندارد که محکم یا احساساتی باشد، و به شدت شوخ طبع است.»

این متخصصان افزودند: «درباره استورجن هیچ وقت احساس نمی ‌شود که دارد نقش بازی می‌ کند و همواره خود واقعی ‌‌اش را نشان می‌ دهد.»

«بن ریچاردسون» مدیر آکادمی توسعه، گفت: «چندین مثال خیلی عالی - و چند مثال نه چندان عالی- از سخنرانی ‌های عمومی در این تحقیق وجود دارد و واقعا جالب توجه است که گرچه تنها 10 درصد از رهبران سراسر دنیا زن هستند، اما این رهبران زن 50 درصد برترین سخنوران جهان را به خود اختصاص داده‌ اند.»

از سوی دیگر، این گروه با انتقاد از «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که او معمولا هنگام صحبت با عموم مردم «تمجمج یا پراکنده‌‌ گویی و پرگویی می‌کند و اغلب مردم را در مورد پیام خود سردرگم بر جای می ‌گذارد.»

«باراک اوباما»  رئیس جمهور سابق آمریکا بهترین سخنور دهه گذشته نام گرفت. جانشین او، «دونالد ترامپ» مورد انتقاد این کارشناسان قرار گرفت که گفتند: «استفاده بیش از حد او از استعارات و قیاس ‌ها باعث سردرگمی بسیاری از افراد می ‌شود و او گهگاه از ادای کامل لغات بازمی ‌ماند.»

این گروه معتقدند جانسون و ترامپ باید گفتار خود را اصلاح کنند.

«مت فردریکسون» نخست وزیر دانمارک، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ، «جوزپ کونته» نخست وزیر ایتالیا و «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا هم به ترتیب جایگاه 6 تا 10 را در این فهرست به دست آوردند.

نظرات

نظر خود را بگذارید