«هوش مصنوعی» ترند محبوب شبکه های اجتماعی شد
بررسی بازخوردهای به دست آمده از کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که موضوع هوش مصنوعی یکی از ترندهای محبوب درمیان کاربران بوده و تقریبا ۲ برابر دیگر موضوعات مورد اشاره قرار گرفته است.

پیش بینی موسسات تحقیقاتی بین المللی نشان می دهد که هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) در ۵ تا ۱۰ سال آینده ۱۰۰ درصد مشاغل را تغییر خواهد داد و این فناوری در عصر دیجیتال با هوش انسان ادغام می شود.

نحوه برخورد با فناوری هوش مصنوعی (AI) با توجه به موضوع «ترس از رویارویی با تکنولوژی» که برای ورود هر نوع فناوری به زندگی، انسان را دچار چالش می کند، این روزها مورد توجه سامانه های تحلیل داده در فضای مجازی قرار گرفته است.

تحلیل اطلاعات یک موسسه تحقیقاتی از بررسی بازخوردهای به دست آمده از کاربران شبکه‌های اجتماعی در خصوص فناوری هوش مصنوعی گویای این است که موضوع هوش مصنوعی یکی از محبوب‌ترین ترندهای نیمه اول سال ۲۰۱۹ بوده است. این فناوری با حدود ۴.۷ میلیون بار منشن، تقریبا ۲ برابر سایر موضوعات مورد اشاره کاربران قرار گرفته است.

این داده کاوی که توسط سامانه رصد و تحلیل آنلاین فضای مجازی پایشگر (لایف وب) و بر مبنای اطلاعات سایت گلوبال وب ایندکس منتشر شده است، نشان می دهد که حدود ۵۰ درصد از احساساتی که درباره عنوان هوش‌مصنوعی در شبکه های اجتماعی جریان داشته، دارای احساسات منفی بوده است.

اگرچه بر اساس نمودار عواطف مقابله هوش مصنوعی، «لذت» از این فناوری اصلی‌ترین حس مرتبط با صحبت‌های کاربران، پیرامون هوش مصنوعی است اما یکی از مشکلاتی که در گذشته نیز برای رویارویی با فناوری های نوظهور وجود داشته، ترس از تکنولوژی بوده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید