حزب الله مردم لبنان را به همدلی دعوت کرد
حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه با انتشار بیانیه ای، حادثه انفجار در بندر بیروت را فاجعه‌ای دردناک برای ملت لبنان خواند و لبنانی ها را به وحدت و همبستگی در این مصیبت فراخواند.

در بیانیه ای که حزب الله لبنان صادر کرده، همه ملت لبنان اعم از جریان های سیاسی و احزاب مختلف را به وحدت دعوت کرده است.

در بیانیه حزب الله لبنان تأکید شده که این حزب لبنانی با همه امکانات خود برای مقابله با مصیبت رخ داده وارد عمل خواهد شد. 

حزب الله برای بازماندگان حادثه انفجار مخزن نیترات در بندر بیروت صبر طلب کرد و از تلاش های صورت گرفته از سوی نیروهای امدادی اعم از کادر پزشکی و درمانی، نیروهای امداد و نجات تقدیر و اعلام کرد: کار بزرگی از سوی نیروهای امدادی در این روز صورت گرفت.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، صدای انفجار به قدری شدید بوده که در پایتخت و حومه شنیده شده است و نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
رسانه‌های لبنانی به نقل از وزیر بهداشت لبنان گزارش دادند؛ تاکنون بالغ بر سه هزار نفر در پی این انفجار به بیمارستان منتقل شدند و دستکم ۶۳ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.
«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان سه‌شنبه شب در پی وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی روز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

نظرات

نظر خود را بگذارید