اتحاد سیاسی سه زن علیه رئیس جمهور مرد
​سه زن برای پایان دادن به حاکمیت «الکساندرو لوکاشنکو» برای انتخابات 9 اوت متحد شده ‌اند.

سه زن برای پایان دادن به نزدیک به سه دهه حاکمیت «الکساندرو لوکاشنکو» برای انتخابات 9 اوت متحد شده ‌اند: «سوتلانا تیخانووسکایا، ورونیکا تسپکالو و ماریا کولسنیکووا».

این گروه، به نماد اپوزیسیون «رژیم» لوکاشنکو بدل شده است. الکساندر لوکاشنکو آخرین دیکتاتور اروپا به شمار می‌ رود و از سال 1994 قدرت را در دست دارد.

«سوتلانا تیخانووسکایا» همسر «سرگئی تیخانووسکایا» وبلاگ ‌نویس مشهور است: تیخانووسکایا با وجود تمایل برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، در ماه مه، به اتهام حمله به یک مامور پلیس بازداشت شد و امکان کاندیداتوری در این انتخابات را از دست داد.

سوتلانا به جای همسرش کاندیدای حضور در این رقابت سیاسی شد. دو زن دیگر که هر دو به نحوی به واسطه یک مرد با انتخابات مرتبط بودند، به یاری وی آمدند: «ورونیکا تسپکالو و ورونیکا کولسنیکووا».

ورونیکا تسپکالو همسر والری تسپکالو است؛ مردی که پس از «رد صلاحیت» برای شرکت در انتخابات به مسکو گریخت.

هدف، پیروزی در انتخابات بلاروس است

ماریا کولسنیکووا در مصاحبه با یورونیوز درباره این اتحاد سیاسی می‌ گوید: «هر سه نفر ما هدفی یگانه را دنبال می‌ کنیم: پیروزی در انتخابات».

سوتلانا تیخانووسکایا، سیاستمدار و سخنگوی تازه ‌کار در هفته ‌های گذشته با سفر به 11 شهر بلاروس در ورزشگاه‌ ها و میدان ‌های سرشار از جمعیت با هموطنانش گفت ‌و گو کرد. ورونیکا تسپکالو و ماریا کولسنیکووا در این سفرها همراه او بودند.

نظرات

نظر خود را بگذارید