فرقی بین زندانی‌های ایرانی و خارجی نیست/ آماده گفتگو با کشورهای خلیج فارس هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز درباره نگاه انسانی و مقرراتی که برای زندانیان در روزهای کرونا حاکم بوده توضیح داد.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: ما از راه‌اندازی کانال مالی اینستکس استقبال کردیم ولی اعلام کردیم این همه تعهدات اروپایی‌ها نیست و باید همه تعهدات ۱۱ گانه از جمله در زمینه انرژی حمل و نقل و بیمه و.. را اجرا کنند. گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره زندانیان در ایران را رد می‌کنم.

 

او گفت: بر اساس مقررات و نگاه انسانی که ایران داشته چیزی حدود اواسط فروردین ۹۵ هزار زندانی داخل زندان‌های ایران با تشخیص قاضی و بررسی پرونده‌ها به مرخصی رفتند و تبعیضی بین زندانیان ایرانی و خارجی و حتی دوتابعیتی قائل نشدند. همه زندانیانی که شرایط را داشتند و حتی بیمار نبودند و ممکن بود به کرونا مبتلا شوند بررسی کردند.

 

موسوی ادامه داد: اگر تک تک یا همه کشورهای حوزه خلیج فارس آمادگی داشته باشند راجع به جزئیات طرح صلح هرمز آماده‌ایم گفت‌وگو کنیم و کماکان آماده هستیم این آمادگی در طرف مقابل ایجاد شود. تلاش مقامات آمریکایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از عجایب روزگار و طنز جالب روزگار است که دولت قانون شکنی که از برجام خارج و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را که رای داده بود نقض کرده همچنان پیگیر مفاد و موضوعات آن است و همچنان به نقض خود ادامه می‌دهد.

 

او افزود: وزارت بهداشت برای هر ورودی یکسری پروتکل بهداشتی دارد که دانشجویان و اتباع ایرانی باید اینها را رعایت کنند ولی متاسفانه بعد از پروازی که از ایتالیا انجام شد برخی عزیزان تمکین نکردند.این عدم تمکین برخی از دوستان ما باعث شد که وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی مبارزه با شیوع کرونا در ایران، ریسک را نپذیرد که منجر به بیماری خانواده‌های آنها و بقیه مردم نشود.

نظرات

نظر خود را بگذارید