همایش شیرخوارگان حسینی ۳۱ مردادماه برگزار می‌شود
قرار است مراسم جهانی همایش شیرخوارگان حسینی (ع) امسال در اولین جمعه ماه محرم با حضور مادران و کودکان در ورزشگاه آزادی برگزار شود و در این مراسم علاوه بر دعا و توسل، برای رفع ویروس کرونا در کل جهان دعا کنند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی – خطیب موقت نماز جمعه تهران، حجت الاسلام والمسلمین اختری – دبیر بنیاد بین المللی عاشورا، حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی – عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و جمعی از نمایندگان بنیاد مهدویت حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی – خطیب موقت نماز جمعه تهران- در این مراسم با بیان اینکه هیچ قدرت و حادثه‌ای نمی‌تواند نام امام حسین (ع) را محو کند و این تضمینی از سوی خداوند است، اظهار کرد: امام حسین (ع) با خداوند معامله کردند و تمام هستی خود را در راه خداوند فدا کردند که آخرین آن حضرت علی اصغر (ع) بود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که گاهی یکسری جریانات بیرونی همچون حکومت‌های بنی امیه، بنی عباس در طول تاریخ و صهیونیست‌ها در جهان امروز با جریان عاشورا مقابله می‌کنند، گفت: این یک مبحثی است که همواره در طول تاریخ وجود داشته است اما امسال ما با ویروسی روبه رو هستیم که همگان را خانه نشین کرده است. یکی از خصلت‌های مومن این است که شعائر اجتماعی و دینی را حفظ کند. امسال حفظ بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از شعائر دینی و اجتماعی محسوب می‌شود که باید به آن بیشتر از گذشته بپردازیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه افزود: با وجود این ویروس منحوس خوشبختانه امسال کارناوال‌های شادی در اعیاد مختلف و اطعام غدیر رخ داد اما باید بدانیم که همواره دشمن در هر حرکت ما به دنبال کارشکنی است. حضرت علی اصغر (ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است و ما باید امسال با استفاده از ابزار هنر، رسانه، فضای مجازی و هر آنچه که در دست داریم پرچم حضرت علی اصغر (ع) را بالاتر از همیشه نگه داریم.در روز عاشورا امام حسین (ع) به حضرت عباس (ع) ماموریت آب دادند. ایشان هم بدون هیچ کم و کاستی پذیرفتند.

صدیقی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه ما این است که هر آنچه که لازم است را برای حفظ جان مومنان رعایت کنیم. این یعنی در خط ولایت و امامت حرکت کردن.

نظرات

نظر خود را بگذارید