دادگاه فدرال واشنگتن حکم احضار بن سلمان را صادر کرد
ولیعهد عربستان سعودی متهم به تلاش برای ترور یکی از افسران سابق وزارت اطلاعات این کشور است که اکنون در کانادا به سر می برد.

دادگاه فدرال در واشنگتن حکم احضار  «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به اتهام تهدید «سعد الجبری» افسر سابق وزرات اطلاعات این کشور که به کانادا گریخته است را صادر کرد.

 دادگاه فدرال واشنگتن علاوه بر ولیعهد عربستان، حکم احضار برای ۱۳ نفر از تبعه عربستان سعودی مقیم آمریکا که با این پرونده مرتبط هستند صادر کرده است.

شبکه الجزیره امروز دوشنبه در این باره گزارش داد که احضار ولیعهد عربستان در پرونده سعد الجبری مسئول سابق اطلاعات عربستان سعودی با صراحت آمده است.

پیش از این، الجبری از ولیعهد عربستان و نزدیکان وی برای تلاش و مدیریت قتل او به دادگاه واشنگتن شکایت کرده است.

به گزارش الجزیره، طرح دعوی الجبری بر اساس اسنادی است که تاکید دارد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تیمی را به کانادا فرستاده است تا او را به قتل برسانند.

اسناد مذکور بر اساس اطلاعاتی است که مسئولین ارشد آمریکایی از جزئیات عملیات ترور الجبری از سوی بن سلمان آگاه شده‌اند.

همچنین بر اساس این حکم«احمد العسیری»،«بدر العساکر»،«سعود القحطانی» از مسئولان عربستانی نیز احضار شده اند. این دادگاه همچنین دو عربستانی مقیم آمریکا یعنی«یوسف الراحجی» و «لیلی ابو الجدایل» را نیز در ارتباط با این پرونده احضار کرده است.

این در حالی است که روز گذشته «مجتهد» وبلاگ نویس و فعال اجتماعی مشهور عربستانی نوشت که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به زودی با اتفاق خطرناکی رو به رو می شود که تلاش زیادی کرد تا بر آن سرپوش بگذارد.

مجتهد در توئیتی نوشت:« بن سلمان تا کنون موفق شد که اتفاق بزرگ  و خطرناکی را از بیم پیامدهای آن برای او، پنهان کند.»

وی در ادامه نوشت: « اما دایره های نزدیک به وی شروع به انتشار خبر کردند و وی نیز به رغم میل باطنی اش به زودی مجبور می شود که با واقعیت رو به رو شود.»

نظرات

نظر خود را بگذارید