بازگشایی مدارس و دغدغه‌های والدین
با توجه به اعلام رسمی بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه، وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه‌ای تدوین کرده که در آن نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز مشخص شده است.

بر این اساس فعالیت مدارس در مناطق سفید به صورت عادی و با استفاده از تمام ظرفیت خواهد بود و ۹۰ درصد مطالب آموزشی به صورت حضوری و ۱۰ درصد از طریق شبکه شاد به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد. همچنین حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های پرتراکم مانند سابق خواهد بود. فعالیت مدارس در مناطق زرد نیز دو تا سه روز به صورت حضوری خواهد بود و آموزش در سایر روزها از طریق شبکه شاد دنبال خواهد شد. در مناطق قرمز نیز کلاس‌های درس کاملا به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد تشکیل خواهند شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه مدتی است استان خوزستان از وضعیت قرمز خارج شده، بنابراین اگر وضعیت استان تا ۱۵ شهریور کماکان سفید باقی بماند، استفاده از ظرفیت کلاس‌های پرتراکم مانند سابق خواهد بود. به این منظور خبرنگار ایسنا میان والدین دانش‌آموزان خوزستانی رفته تا نظرات آن‌ها را درخصوص اجرایی شدن این شیوه‌نامه، جویا شود.

*مینا، مادر دانش آموز ۸ ساله است، او در خصوص بازگشایی مدارس می‌گوید: دختر من در یک مدرسه دولتی با تراکم دانش آموزی هر کلاس حدود ۴۵ تا ۴۸ نفر تحصیل می‌کند. از همان روز اول ثبت‌نام مدیر مدرسه به والدین اطلاع داد که درصورتی‌که وضعیت اهواز سفید باقی بماند، همه دانش‌آموزان مانند روال سابق در کلاس تحصیل می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتم دخترم را فقط ثبت‌نام کنم و از طریق شبکه شاد و کتاب‌های کمک آموزشی در خانه به او آموزش دهم.

برای کلاس‌های پرتراکم راه‌حلی ارائه شود

وی با بیان اینکه سلامتی فرزندم از همه چیز مهم‌تر است، ادامه می‌دهد: ای کاش برای کلاس‌های پرتراکم مناطق سفید هم راه‌حلی ارائه می‌شد. امیدوارم که مانند سال تحصیلی گذشته درس‌ها را کاملا از شبکه شاد ارائه دهند.

*محمد، پدر دانش‌آموز ۱۲ ساله است، پسرش در یکی از مدارس غیردولتی درس می‌خواند، او در خصوص تمهیداتی که مدرسه در نظر گرفته به ایسنا می‌گوید: خوشبختانه تراکم جمعیت در کلاس‌های غیردولتی حدود ۱۱ تا ۱۲ نفر است، نیمکت‌های کلاس‌ها نیز به گونه‌ای چیده شده‌اند که دانش‌آموزان بیشترین فاصله را از هم دارند و در هر نیمکت تنها یک دانش‌آموز حق نشستن دارد. با برنامه خوبی که مدرسه در نظر گرفته، نگرانی ما از نظر ابتلا به حداقل رسیده و حالا می‌توانیم با خیال راحت‌تری پسرمان را به مدرسه بفرستیم.

نظرات

نظر خود را بگذارید