برای آغاز سال تحصیلی در۱۵ شهریور شرایط فراهم است
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی گفت: اقدام‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه فراهم شده است و در همین راستا تلاش شده محیطی امن برای دانش آموزان و معلمان فراهم شود.

شاپور محمد زاده روز دوشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تامین سلامت دانش آموزان و معلمان مهمترین اولویت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ است. 

وی یادآورشد:با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا نگرانی‌های خاصی وجود دارد اما تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش تامین سلامت معلمان و دانش آموزان است به همین دلیل به گونه‌ای برنامه ریزی شده که انعطاف لازم وجود داشته باشد.

محمد زاده با اشاره به تجربه سال گذشته آموزش و پرورش در خصوص آموزش از راه تلویزیون و فضای مجازی اضافه کرد: برای سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ سه سناریو تعریف شده است که در سناریو نخست اگر همه مناطق سفید اعلام شود کلاس‌های درس به صورت حضوری همانند سال‌های گذشته تشکیل می‌شوند.

وی ادامه داد: اما اگر وضعیت زرد و در مرحله هشدار قرار گرفت ۵۰ درصد از فعالیت‌ها در قالب فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) انجام می شود و ۵۰ درصد نیز به صورت حضوری است به این معنی که اگر تراکم کلاسی ۳۰ دانش آموز بود ۱۵ نفر در روزهای فرد و ۱۵ نفردر روزهای زوج در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

محمد زاده اضافه کرد: همچنین در خصوص استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند نیز کلاس‌ها به صورت کامل به صورت غیر حضوری و از طریق تلویزیون و شبکه شاد پی‌گیری می‌شود

وی اظهار کرد: براین اساس حداکثر آموزش برای دانش‌آموزان اول ابتدایی ۳۰ دقیقه، پایه دوم تا ششم ۳۰ دقیقه و برای پایه اول و دوم متوسطه نیز ۳۵ دقیقه تعیین شده است.

رئیس نهضت سواد آموزی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که با استفاده از توان خیران و اعتبارات داخلی و سایر نهادها بتوانیم امکانات سخت افزاری لازم شامل گوشی هوشمند و تبلت آموزشی برای دانش آموزان فراهم شود.

نظرات

نظر خود را بگذارید