املاک شهرداری را برنگردانند اسمشان را افشا می‌کنیم
یک عضو شورای شهر تهران گفت در یک سال اخیر به دنبال استرداد املاک شهرداری بوده اند اما چندان موفق نبوده اند.

یک عضو شورای شهر در صحبت‌های خود به افشاگری چند روز پیش رئیس بنیاد مستضعفان هم اشاره کرد و گفت: «اگر بخواهیم اقدام اخیر آقای فتاح در بازپس‌گیری املاک بنیاد مستضعفان را با شهرداری مقایسه کنیم، باید بگوییم ما سه سال از آنها جلوتر هستیم، فقط تفاوت ما این است که نسبت به انتشار اسامی اقدام نکردیم و اولویت را به استرداد املاک اختصاص داده‌ایم و در حال پس‌گرفتن آنها هستیم».

ماجرای پس‌گرفتن املاک متعلق به نهادهای عمومی که در دست افراد یا برخی نهادهای خاص قرار دارد و آنها را پس نمی‌دهند، بار دیگر خبرساز شده است. هفته گذشته پرویز فتاح، فهرستی از مقامات و چهره‌های سیاسی را ردیف کرد که در املاک متعلق به بنیاد مستضعفان نشسته‌اند و آنها را پس نمی‌دهند و روز گذشته یک عضو شورای شهر نیز از تعدادی از املاک و زمین‌های شهرداری تهران سخن گفت که کسانی آنها را گرفته‌اند و تحویل‌شان نمی‌دهند. سیدمحمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران در مصاحبه خود با ایلنا گفت در صورت مقاومت در پس‌دادن املاک اسامی آنها را اعلام می‌کنیم.


افشاگری بی‌سابقه پرویز فتاح واکنش‌ها و تبعات زیاد خبری و حتی سیاسی در پی داشت و برخی از جریان‌های اصولگرایی هم به‌شدت به او تاختند. با‌این‌حال آنچه فتاح از آن سخن به میان آورد، بازتاب بسیاری در افکار عمومی و رسانه‌ها داشت. 


اما ماجرای املاک شهرداری که به دیگران واگذار شده، داستان امروز و دیروز نیست و اولین بار سال 95 در پی ماجرای معروف به املاک نجومی خبرساز شد. املاکی که با قیمت‌هایی به‌مراتب ارزان‌تر از نرخ واقعی و به شیوه قسطی به بسیاری از افراد غالبا سیاسی و فرهنگی یا مدیران شهرداری واگذار شده بود و انتشار اسامی‌ و ملک‌هایی که گرفته‌اند، بازتاب زیادی داشت.


پس از روی‌کارآمدن شورای شهر جدید از سال 96 یکی از وعده‌هایی که اعضای جدید شورا دادند، پس‌گرفتن برخی از املاک شهرداری از کسانی بود که به عنوان‌های مختلف آنها را در اختیار گرفته بودند. صحبت‌های رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران نیز درباره برخی از همین املاک بوده است. 


سیدمحمود میرلوحی در این مصاحبه و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا نسبت به انتشار اسامی افرادی که املاک شهرداری تهران در اختیار آنهاست، اقدام نمی‌شود، اظهار کرد: «اراده‌ای در شورای شهر تهران در شهریور‌ماه سال ۹۶ برای شناسایی و بازپس‌گیری املاک شکل گرفت و در این مدت روند شناسایی املاک و فهرست‌شدن و فرایند بازپس‌گیری پیش رفت و با ارائه گزارش تغییر و تحول شهردار اسبق تهران نیز شکل جدید و جدی‌تری به خود گرفت».

نظرات

نظر خود را بگذارید