حفظ سلامتی دیگران حق‌الناس است
امام‌ جمعه سلطانیه گفت: حفظ سلامتی دیگران حق‌الناس است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب عصر روز گذشته (۲۸ مردادماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه، با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: امسال دانش‌آموزان و معلمان به‌خاطر کرونا یک سالتحصیلی متفاوت تجربه خواهند کرد.

وی به شرایط جامعه به خاطر بیماری کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه خداوند نظام آفرینش را به زیباترین شکل خلق کرده و لذا در عالم شر مطلق و بد صددرصد وجود ندارد و همه پدیده‌های نامطلوب مثل کرونا شر نسبی‌اند و حتما در کنار شر بودن، خیری هم در آن‌ها است، افزود: با توجه به آموزه‌های قرآنی آسانی‌ها و گشایش‌ها از دل سختی‌ها بهدست می‌آیند.

امام جمعه سلطانیه، با اینکه یکی از خیرات کرونا این است که در این شرایط هم توانایی کشورمان و هم مقایسه ظرفیت‌های کشورها مقایسه می‌شود، از جمله اینکه آمریکا با همه ادعاهایش بیشترین آمار ابتلا و فوتی را دارد و برخی کشورهای اروپایی ماسک و مواد بهداشتی همدیگر را می‌دزدیدند، گفت: تشخیص پلاسما درمانی توسط دانشمندان کشورمان و پیشرفت‌هایی که در کشف واکسن شده همه دلیل بر این است که گشایش‌ها از دل سختی‌ها به‌دست می‌آید.

وی با بیان اینکه این ایام سخت هم سپری خواهد شد و آنچه خواهد ماند خاطرات این ایام است، افزود: آموزش و پرورش هم در این شرایط تجربیات خوبی را کسب کرده که شبکه آموزشی شاد و آموزش از طریق صدا و سیما، از جمله ظرفیت‌هایی بوده شاید از آن‌ها غافل بودیم که حتی در فصل سرما و بارش برف هم می‌شود از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

حسینی‌نسب حفظ سلامتی مردم را حق‌الناس دانست و با بیان اینکه استفاده از ماسک برای حفظ جان هر دو طرف است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که حفظ سلامتی خودمان لازم است حفظ سلامتی دیگران هم لازم است.

نظرات

نظر خود را بگذارید