امیر حاتمی: در حوزه موشکی به قدرت رسیده‌ایم
وزیر دفاع گفت: امروز می‌توانیم با غرور بگویم که تمام طراحی‌ها و فناوری‌ها متعلق به خودمان است و ما با استفاده از دانش و فناوری و ارتباطات با مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی و دانشگاه‌ها به یک بلوغ رسیده ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حوزه موشکی یکی از مولفه‌های اساسی توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تا زمانی که ما نیاز به دفاع داریم، این قدرت باید به روز بماند و آماده باشد؛ البته دشمنان می‌خواهند این قدرت را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند تا اگر اقدامی کرد، ما نتوانیم به آنها پاسخ دهیم، اما بالعکس ما می‌خواهیم مستقل باشیم و باید این قدرت را داشته باشیم و یکی از مولفه‌های مهم قدرت توان موشکی است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر  با تاکید بر اینکه صنعت هوایی یک صنعت پیشرفته و دارای استانداردهای بسیار بالاست، اظهار کرد: ایمنی در این صنعت بسیار مهم است و کوچکترین اشتباه می‌تواند فاجعه آفرین باشد؛ به همین دلیل کشوری که می‌تواند در حوزه ساخت هواپیما به یک دستاورد قابل توجه برسد در واقع بیانگر این است که دارای بلوغ فناوری، علم و قدرت صنعتی است.

وی افزود: به لطف خدا طی سال‌های گذشته در این حوزه دستاوردهای خوبی داشتیم که یکی از آنها جت کوثر بود و ما چند ماه بعد بلافاصله خط تولید آن را افتتاح کردیم و در روزهای گذشته سه فروند از آن را تحویل نیروی هوایی ارتش دادیم. ان شاءالله بتوانیم تا پایان سال و یا اوایل سال آینده سه فروند دیگر از این جت را آماده تحویل کنیم. همچنین سال گذشته یک هواپیمای آموزشی دیگری تحت عنوان یاسین با طراحی کامل ایرانی رونمایی شد که هم اکنون در حال طی مسیر خود است؛ قبل از آن نیز صنعت هوایی یک هواپیمای آموزش دیگر را آماده کرده بود و این روند ادامه دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه «حرکت بسیار خوبی در حوزه هوایی در کشور آغاز شده است»، تصریح کرد: در سال‌های گذشته ما شاهد ساخت موتور جت ایرانی بودیم که در جنگل‌های ما کاربرد دارد و ان شاءالله همین روز ها خط تولید آن نیز افتتاح می‌شود.

امیر حاتمی با اشاره به دستاوردهای حوزه زمینی در وزارت دفاع گفت: حوزه زمینی بسیار گسترده است و از انواع سلاح‌های انفرادی تا توپخانه و موشک اندازها و زرهی ها را در بر می‌گیرد؛ یعنی یک مجموعه از محصولات را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما هزار و ۷۰۰ محصول در حوزه رزم زمینی داریم که در رسته‌های مختلف به کار گرفته می شود این ها نشان می‌دهد مه شرایط ما بسیار خوب است؛ اگر در حوزه‌های دیگر ما می‌گوییم ۹۰ درصد پیشرفت داشتیم، اما در حوزه زمینه می‌توان با افتخار گفت که نزدیک صددرصد تمام نیازمندی‌های خود را تامین می‌کنیم.

 

نظرات

نظر خود را بگذارید