خیرین میهمان «مکث» می‌شوند
کوروش سلیمانی امشب در برنامه مکث میزبان خیرینی است که به مردم کمک می‌کنند.

تصور بسياري از ما از كمك به همنوع و كارهاي خير، اقدامات بزرگي مانند مدرسه‌سازي، ساخت بيمارستان، تحت پوشش قرار دادن خانواده‌هاي نيازمند و كودكان بي‌سرپرست است اما واقعيت اين است كه همانطور كه در قرآن اشاره شده حتي ذره‌اي كار نيك با ارزش است بي‌پاداش نخواهد ماند. هر كار نيك حتي اگر درنظرمان بسيار كوچك باشد همانند قطره‌اي از درياي مهرباني خواهد بود و دريا را تيز قطره‌ها تشكيل ميدهند. در سومين قسمت از سري سوم برنامه مكث ويژه شب‌هاي ماه محرم که یک‌شنبه شب ساعت ۱۹:۳۰ پیش از اخبار ۲۰:۳۰ از شبكه دو سيما پخش خواهد شد، كورش سليماني ميزبان خيريني است كه در حد وسع و توان خود تلاش مي‌كنند در خدمت مردم نيازمند باشند.

 

فاطمه خداكرمي و سيروس طالبي زوجي مهربان هستند كه پيش از فراگير شدن ويروس كرونا در كشور، به خانه سالمندان رفته و به پرسنل اين مجتمع در زمينه كارهاي روزمره كمك مي‌كردند اما بعد از شيوع كرونا هم كه ديگر نتوانستند به خانه سالمندان بروند دست از تلاش برنداشته و به دوخت ماسك و ساير اقدامات خيرخواهانه روي آوردند. ميهمان ديگر اين قسمت از برنامه نيز دكتر علي صلاحي متخصص راديولوژي است كه در هفته چند ساعت به خانه سالمندان رفته و در زمينه امور پزشكي و تخصصش آنها را ياري مي‌كند. درواقع براي بخشنده بودن و گام نهادن در مسير مهرباني نيازي به وسع مالي بالا يا زمان زيادي نيست و همين كه بي‌تفاوت از كنار مخلوقات پروردگار رد نشويم و در حد توان ياري‌گر باشيم دنيا را به جايي زيباتر تبديل کرده‌ایم.
سري جديد برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتي كه در ماه مبارك رمضان پخش شد، قصه‌ها و روايات جذاب آدم‌ها از يك موقعيت خاص به سمت حال خوب را روايت كرده و سراغ ماجراهاي اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت ميان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.

نظرات

نظر خود را بگذارید