در روابط با ونزوئلا منافع ملت حفظ  می‌شود
اولین نشست خبری سخنگوی جدید وزارت امور خارجه برگزار شد.

سعید خطیب‌زاده در آغاز این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع خبرنگاران  از زحمات سیدعباس موسوی، سخنگوی  پیشین وزارت امور خارجه تشکر کرد .

وی همچنین فرا رسیدن هفته دولت را تبریک گفت  و اظهار کرد: در این  هفت سال  دولت در حوزه سیاست خارجی ماه‌ها و سال‌ها و روزهای پرتلاطمی داشته است و دستگاه سیاست خارجی تلاش کرده با قدرت از منافع مردم ایران صیانت کند.

خطیب‌زاده همچنین به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان اشاره  و گزارشی از این سفر ارائه کرد.

وی همچنین با بیان اینکه امروز در ژنو  جلسه کمیته قانون اساسی سوریه برگزار می شود، گفت: هیئت ایرانی در ژنو به سر می‌برد و  در حاشیه برگزاری جلسه کمیته قانون اساسی سوریه با هیئت‌های کشورهای ضامن روند آستانه یعنی روسیه و ترکیه دیدار و رایزنی می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد که روابط ایران و ونزوئلا مبتنی بر منافع و اصول سیاست خارجی و منافع دو کشور است و این روابط مرتبط با هیچ کشور ثالثی نیست. در مورد مبادلات و تجارت ایران و ونزوئلا   خیلی‌ها دوست دارند که بدانند   مبادلات بین دو کشور چگونه  انجام می‌شود.  همانطور که آقای دکتر ظریف گفتند ما در زمینه دور زدن تحریم‌ها  دارای تبحر و تجربه هستیم  و  به شما می‌گویم که در این مبادلات قران به قران منافع ملت ایران حفظ  می‌شود و همه این مبادلات در چارچوب منافع ملی است.

وی همچنین خبر از دیدار  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محمد جواد ظریف داد.

نظرات

نظر خود را بگذارید